امیدواری ایران به افزایش 5 میلیارد دلاری حجم مبادلات تجاری با روسیه

CC BY 4.0 / IRNA / مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ایران
مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.11.2022
اشتراک
معاون اقتصادی وزیر امور خارجه ایران از امیدواری این کشور برای افزایش 5 میلیارد دلاری حجم مبادلات تجاری با روسیه در آینده نزدیک خبر داد
به گزارش اسپوتنیک، "مهدی صفری"، معاون اقتصادی وزیر امور خارجه ایران در دیدار با هیئت تجاری و اقتصادی روسیه به ریاست سرگئی کاتیرین، رئیس اتاق بازرگانی این کشور گفت:" ما می توانیم حجم مبادلات تجاری روسیه و ایران را تا 5 میلیارد دلار افزایش دهیم، مشروط بر اینکه بخش خصوصی و دولتی اقتصاد کشورهایمان با یکدیگر همکاری لازم را داشته باشند".
"کاتیرین" نیز در این دیدار به نوبه خود تاکید کرد که ایجاد کریدور حمل و نقل و توسعه مبادله ارزهای ملی بین مسکو و تهران از عوامل کلیدی است که می تواند بر تعمیق همکاری های اقتصادی روسیه و ایران تأثیر بگذارد. وی همچنین به فرصت‌های گسترده‌ای که در سایه خروج شرکت‌های خارجی از روسیه برای شرکت‌های ایرانی باز می‌شود، اشاره کرد.
لازم به ذکر است هیئت بزرگ روسی شامل حدود 100 نماینده از بخش های مختلف صنعت، بازرگانی و کشاورزی جهت دیدار با همتایان ایرانی خود و به دعوت اتاق بازرگانی ایران، دیروز ئارد ایران شد.
این هیئت روسی همچنین روز چهارشنبه از استان‌های اصفهان و گیلان بازدید می‌کند و قرار است با مقامات محلی و نمایندگان بخش خصوصی این استانها نیز گفتگو داشته باشند.
روسیه و ایران در حال حاضر در حال ایجاد همکاری های تجاری و اقتصادی گسترده ای هستند. معاون نخست وزیر روسیه، الکساندر نواک، 1 نوامبر و در نشست کمیسیون بین دولتی همکاری های تجاری و اقتصادی گفت که مسکو و تهران توانستند تجارت خود را در ژانویه تا اوت 2022 تا 3.3 میلیارد دلار افزایش دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала