آمریکا شش فرد ارشد از صدا و سیمای ایران را تحریم کرد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / آتش سوزی هنگام ضبط یک برنامه تلویزیونی در ایران + فیلم
آتش سوزی هنگام ضبط یک برنامه تلویزیونی در ایران + فیلم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.11.2022
اشتراک
وزارت خزانه داری آمریکا: دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا شش کارمند ارشد صدا و سیما را که صدها اعترافات خارجی و ایرانی دارای تابعیت دوگانه را پخش می کردند، تحریم می کند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خزانه داری آمریکا تحریم هایی را علیه شش کارمند ارشد صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به دلیل "کارزارهای سانسور و سرکوب" همزمان با پوشش اعتراضات سراسری در جمهوری اسلامی ایران اعمال کرد. بیانیه مربوطه روز چهارشنبه در وب سایت این آژانس منتشر شد.
در این بیانیه آمده است: "دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا شش کارمند ارشد صدا و سیما را که صدها اعترافات خارجی و ایرانی دارای تابعیت دوگانه را پخش می کردند، تحریم می کند. صدا و سیما و زیرمجموعه‌های آن به‌عنوان رسانه‌ای عینی عمل نمی‌کنند، بلکه به‌عنوان ابزاری حیاتی در کارزار سرکوب توده‌ای و سانسور حکومت ایران علیه مردم خود عمل می‌کنند. صدا و سیما با افرادی که مجبور شدند اعتراف کنند که بستگانشان در اعتراضات سراسری توسط مقامات ایرانی کشته نشده‌اند، اما به دلایل تصادفی و نامرتبط جان خود را از دست داده‌اند، مصاحبه‌های تلویزیونی تهیه و اخیراً پخش کرده است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала