کیف پول خالق بیت کوین حاوی مقدار زیادی است

© AFP 2023 / George Freyشدت گرفتن مبارزه با تولید بیت‌کوین در ایران + عکس
شدت گرفتن مبارزه با تولید بیت‌کوین در ایران + عکس  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.11.2022
اشتراک
چه کسی بیت کوین را ایجاد کرد و چرا؟
به گزارش اسپوتنیک، بیت کوین در سال 2009 ظاهر شد، هیچ کس حتی حدس زد که چقدر سر و صدا ایجاد می کند. 13 سال از آن روز می گذرد و اعتقاد بر این است که اولین ارز دیجیتال انقلابی را در بخش مالی به راه انداخت که اکنون شاهد آن هستیم.
برای درک آنچه امروز اتفاق می افتد، باید بدانید که همه چیز چگونه شروع شد. یعنی برای درک نحوه عملکرد بیت کوین: از چه فناوری هایی استفاده می شود، بیت کوین چگونه کار می کند، چگونه از آن پشتیبانی می شود و چه نوع سیاست پولی دارد. موضوع گسترده است، چندین بخش وجود خواهد داشت. برو!
چرا بیت کوین ایجاد شد؟
رمزارزها ظاهر خود را مدیون جنبش سایبرپانک در دهه 1990 هستند. این افراد اینترنت و آزادی های نامحدود آن را تحسین می کردند. آنها همچنین اصل حریم خصوصی و آزادی شخصی را اقرار کردند - چیزی که در دنیای واقعی بسیار کم بود.
بسیاری از آنها سعی کردند برنامه های مختلفی ارائه دهند که به محافظت از ناشناس بودن و تضعیف کنترل مقامات کمک کرد.
البته، این افراد همچنین به دنبال آزادی مالی بودند. بنابراین، آنها اغلب نمونه های اولیه پول دیجیتال را آزمایش کردند. گزینه ایده آل برای این می تواند رمزنگاری باشد - یک سیستم رمزگذاری مبتنی بر کدهای دیجیتال.
پیش بینی قیمت بیت کوین تا 250 هزار دلار - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.11.2022
پیش بینی قیمت بیت کوین تا 250 هزار دلار
پس از بحران اقتصادی سال 2008، تلاش‌های بیشتری برای ایجاد پول مستقل صورت گرفت. چندین دلیل برای این بود:
پول سنتی توسط دولت کنترل می شد.
هر لحظه دولت می تواند پول بیشتری چاپ کند. این منجر به تورم، کاهش ارزش پول و ضرر مردم عادی شد.
ناگفته نماند مسائلی مانند مالیات، تحریم و دیگر اقدامات تهاجمی مقامات.
کریپتوپانک ها نیز به بانک ها اعتراض کردند. آنها می توانند محدودیت هایی را اعمال کنند، پرداخت ها را مسدود کنند، حساب ها را کنترل کنند.
امکان انتقال ناشناس بین کشورها و حتی در داخل یک کشور وجود ندارد.
در همان زمان، بانک ها برای هر پرداختی، کمیسیون های زیادی دریافت می کنند.
در طول بحران 2008، مردم عادی یک شبه ورشکست شدند. و دولت به جای حمایت از شهروندان، مبالغ بی سابقه ای را برای صرفه جویی در بانک ها و وجوه بیرون انداخت.
به طور خلاصه، زمان عمل فرا رسیده است. سایبرپانک ها چندین سیستم پرداخت را بر اساس رمزنگاری ایجاد کرده اند. بزرگترین موفقیت ها Adam Back با Hashcash و Nick Szabo با Bit Gold بوده است.
در 31 اکتبر 2008، شخصی با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو ایده های همکارانش را در یک مجموعه منسجم جمع آوری کرد. او یک مانیفست منتشر کرد که در آن یک سیستم جدید - بلاک چین را توصیف کرد.
اعلام دیدگاه  بنیانگذار مایکروسافت نسبت به بیت کوین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.06.2022
کاهش قیمت بیت کوین به زیر 20 هزار دلار
ساتوشی ایده خود را در انجمن برنامه نویس محبوب Reddit به اشتراک گذاشت. و سپس با همفکرانم برای راه اندازی چنین پروژه ای به توافق رسیدم.
بلاک چین بیت کوین در 3 ژانویه 2009 فعال شد. در این روز در ساعت 18:15:05 بود که اولین بلوک تولید شد - به نام پیدایش.
9 روز پس از استخراج 50 بیت کوین اول، ناکاموتو اولین تراکنش بیت کوین را بین رایانه خود و برنامه نویس هال فینی انجام داد.
پس از 9 ماه دیگر، بیت کوین برای اولین بار در صرافی New Liberty Standardبه ثبت رسید. در آنجا بالاترین نرخ به 1309 BTC برای 1 دلار رسید. و در فوریه 2010، اولین صرافی ظاهر شد، "تیز" برای دارایی های بیت کوین - آن را Bitmarket نامیدند.
اما مهمترین رویداد در تاریخ ارزهای دیجیتال در 22 می 2010 رخ داد. در این روز، برنامه نویس Laszlo Haneich اولین پرداخت را با استفاده از بیت کوین انجام داد. او دو پیتزای پاپا جان به قیمت 10000 سکه خرید. این اولین باری بود که پول دیجیتال توانست کالاهای واقعی بخرد.
حساب ساتوشی ناکاموتو در سال‌های 2009 تا 2010 به صورت آنلاین در انجمن محبوب Bitcoinorg فعال بود. سپس این شخصیت از فضای اینترنت ناپدید شد.
نظریه های زیادی در مورد اینکه چه کسی پشت این نام مستعار است وجود دارد. اما با توجه به تخصص او، به احتمال زیاد این فرد یک ریاضیدان یا یک برنامه نویس است.
زمانی که محقق مشهور و نابغه سایبرنتیک، Dan Kaminsky برای اولین بار کد ساتوشی را دید، سعی کرد با 9 سوء استفاده مختلف آن را بشکند. دانشمند شگفت زده شد، زیرا ساتوشی تمام حرکات را پیش بینی کرده بود و از بیت کوین در برابر هر یک از آنها محافظت می کرد.
برخی از طرفداران نظریه های مطرح بر این باورند که ایلان ماسک، سیا، چارلز برای یا بیگانگان با نام مستعار ناکاموتو مخفی شده اند.
در هر صورت، ساتوشی ناشناس بودن را ترجیح می دهد. با این ایده بود که او ارز دیجیتالی را ایجاد کرد که جهان را زیر و رو کرد.
ثروتمندترین مرد روی زمین
سرجیو لرنر، متخصص، تاریخچه تراکنش های بیت کوین را در ماه اول عملیات بلاک چین مطالعه کرد. او متوجه شد که تنها یک نفر به استخراج سکه مشغول است (و نه گروهی از افراد، همانطور که برخی معتقدند). در نتیجه این آدرس 980 هزار بیت کوین استخراج کرد. بنابراین کیف پول خالق BTC حاوی مقدار عظیمی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала