کشف سکه و سنگ قبر تاریخی در یک خانه در ورامین +عکس

© AP Photo / Sebastian Scheinerکتیبه های تاریخی دریای مرده در موزه آمریکا تقلبی اند
کتیبه های تاریخی دریای مرده در موزه آمریکا تقلبی اند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.11.2022
اشتراک
رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان ورامین از کشف ۴۴ سکه تاریخی به همراه تعدادی سنگ قبر تاریخی، کتیبه آجری، ظرف سفالی، نسخه های خطی خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، محمدرضا تاجیک، رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان ورامین شامگاه یکشنبه ۲۲ آبان ماه از کشف و ضبط ده‌ها اشیای تاریخی، فلزی، سنگی، آجری، سفالی، کاغذی و ... هنگام بازرسی از یک منزل در ورامین خبر داد.
وی در توضیح این موضوع عنوان کرد: "در پی تماس نیروی انتظامی مبنی بر کشف تعدادی اشیای تاریخی در شهر ورامین، این موضوع از طریق یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی شهرستان ورامین در دستور کار قرار گرفت و در این خصوص صورتجلسه‌ای تنظیم شد و اشیای مکشوفه مورد بازدید کارشناسان اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی استان تهران قرار گرفت و تعدادی از این اشیا، تاریخی تشخیص داده شد. این اشیا شامل ۴۴ سکه تاریخی به همراه تعدادی سنگ قبر تاریخی، کتیبه آجری، ظرف سفالی، نسخه های خطی و ... است که پس از صورتجلسه تحویل اداره کل میراث فرهنگی استان تهران شد."
تاجیک، ضمن تقدیر از توجه، همراهی و پیگیری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی شهرستان گفت: "با دستگیری متهم و تشکیل پرونده قضائی، هم‌اکنون این موضوع از طریق مرجع قضائی در حال رسیدگی است."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала