واکنش مسکو به تصویب قطعنامه سازمان ملل در مورد جبران خسارت وارده به اوکراین

© Sputnik / Roman Makhmutov /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش مسکو به تصویب قطعنامه سازمان ملل در مورد جبران خسارت وارده به اوکراین
واکنش مسکو به تصویب قطعنامه سازمان ملل در مورد جبران خسارت وارده به اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.11.2022
اشتراک
معاون رئیس شورای فدراسیون: قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مورد جبران خسارت وارده به کی‌یف از نظر قانونی بی اعتبار است و برخلاف منشور سازمان ملل است.
به گزارش اسپوتنیک، کنستانتین کوساچف، معاون رئیس شورای فدراسیون گفت: قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مورد جبران خسارت وارده به کی‌یف از نظر قانونی بی اعتبار است و برخلاف منشور سازمان ملل است.
الگ ماروزوف، معاون دومای ایالتی، گفت: روسیه خسارت اوکراین را جبران نخواهد کرد، فدراسیون روسیه اوکراین را که ویران شده بود بازگرداند، مجمع عمومی سازمان ملل صلاحیت حل مشکل "بازپرداخت" را ندارد.
پیشتر بر اساس نتایج رای گیری، مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اکثریت آرا پیش نویس قطعنامه ای را در مورد جبران خسارت وارده به کی‌یف به تصویب رساند.
94 عضو از این قطعنامه حمایت کردند، 14 عضو مخالف بودند و 73 عضو دیگر سازمان ملل رای ممتنع دادند. این نشست به ابتکار کانادا، گواتمالا، هلند و اوکراین برگزار شد.
بر اساس پیش‌نویس قطعنامه‌ای که برای بررسی به مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارسال شده است، "توصیه می‌کند اعضا با همکاری اوکراین، یک ثبت بین‌المللی خسارات ایجاد کنند، که به عنوان مدرک مستندی از خسارات، تلفات و جراحات ادعا شده عمل خواهد کرد...ناشی از اقدامات غیرقانونی بین المللی فدراسیون روسیه در اوکراین یا علیه اوکراین و همچنین برای ترویج و هماهنگی جمع آوری داده ها".
روسیه با تصویب این سند مخالفت کرد و گفت که پیش نویس قطعنامه "تلاشی ناچیز برای قانونی کردن آنچه از نظر حقوق بین الملل قانونی نیست" است. واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در این نشست گفت که کشورهای غربی به دنبال استفاده از منابع مالی فدراسیون روسیه هستند که آنها را مسدود کرده اند تا به تحویل و پرداخت تسلیحاتی که قبلاً به کی‌یف ارائه شده است، استفاده کنند و این فرصت را "سرقت آشکار" خواند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала