اتاق بازرگانی ایران میزبان بزرگترین هیئت تجاری روسیه

© Sputnik / Shiva Abshenasپرچم ایران و روسیه
پرچم ایران و روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.11.2022
اشتراک
اتاق بازرگانی ایران از امروز میزبان یک هیئت تجاری روسیه به سرپرستی رئیس اتاق بازرگانی این کشور خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، اتاق ایران از روز دوشنبه میزبان هیات تجاری ۱۲۰ نفره روسیه است. تجار و فعالین اقتصادی روسی حاضر در این هیات که به سرپرستی سرگی کاترین، رئیس اتاق بازرگانی و صنعت روسیه و به دعوت اتاق ایران به تهران آمده‌اند، فردا در هتل اسپیناس پالاس در کنار ۶۰۰ تاجر و بازرگان ایرانی در همایش تجاری ایران - روسیه شرکت خواهند کرد.
مقامات دولتی و فعالین تجاری و اقتصادی دو کشور از جمله غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران، الکسی ددوف سفیر روسیه در ایران، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه، سرگی کاترین رئیس اتاق بازرگانی و صنعت روسیه، رضایی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه، ژیگانشین رئیس نمایندگی بازرگانی روسیه در ایران، قربانی مشاور رئیس سازمان راهداری ایران در امور راهبردی و آموزش، وادیم چوباروف نایب‌رئیس اتاق بازرگانی و صنعت روسیه، کاخکی مدیرکل دفتر همکاری‌های بین‌المللی گمرک، ولادیمیر پادالکو نایب‌رئیس اتاق بازرگانی و صنعت روسیه، هادی تیزهوش تابان رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه و الکسی والکین مدیرعامل اکسپوسنتر روسیه، در این همایش سخنرانی خواهند کرد.
همچنین نشست‌های B۲B تجار و بازرگانان دو طرف هم بعدازظهر فردا در همین هتل برگزار خواهد شد.
این هیات قرار است علاوه بر تهران، به رشت، انزلی و اصفهان نیز سفر کند. در این هیات تجار و بازرگانانی در حوزه‌های مختلف از جمله حمل‌ونقل، مواد غذایی، مصالح ساختمانی، پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی، داوری بین‌المللی، برگزاری نمایشگاه‌ها و... و. حضور دارند.
بر اساس مذاکرات انجام شده هیات روسی علاقه‌مندی خود را به واردات مواد غذایی همچون خشکبار، خوراک ماهی و میگو، محصولات پتروشیمی مانند پلی استایرن، مصالح ساختمانی مانند کاشی، سیمان و سنگ، واردات دارو مانند آنتی‌بیوتیک‌ها و ویتامین‌ها داروهای استروئیدی بانداژ، لبنیات مانند خامه یخی، واردات فرش ماشینی، واردات صنایع پلاستیکی مانند ورق فویل، نوار پلیمرهای ونیل کلریدی، پلی استال ها، رزین‌ها، رنگ‌های پلاستیکی و پایه آب، واردات تجهیزات پزشکی مصرفی و سرمایه‌ای و ماشین‌آلات صنعتی (های تک) در صورت وجود توان صادراتی ایران اعلام کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала