کارشناس روس: ترامپ شانس کمی برای پیروزی در انتخابات 2024 دارد

© AFP 2023 / ANDY JACOBSOHNژنرال های آمریکایی از احتمال کودتای ترامپ نگران بودند
ژنرال های آمریکایی از احتمال کودتای ترامپ نگران بودند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.11.2022
اشتراک
به عقیده استاد گروه سیاست جهانی در مدرسه عالی اقتصاد مسکو، شانس ترامپ در انتخابات 2024 ریاست جمهوری به دلیل ظهور جمهوریخواهان جوان کمتر می شود.
به گزارش اسپوتنیک،" ولادیمیر باتیوک"، استاد گروه سیاست جهانی در مدرسه عالی اقتصاد مسکو، گفت: "شانس دونالد ترامپ برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در مقابل یک چهره سیاسی جدید، "ران دیسانتیس"، که در میان جمهوریخواهان ظاهر شده است، زیاد به نظر نمی رسد".
این کارشناس علوم سیاسی اضافه کرد:" انتخابات اخیر آمریکا نشان داد که جمهوری خواهان یک نامزد جدید، جوان، پرانرژی و جذاب دارند، فرماندار فلوریدا "دیسانتیس". ما برای اولین بار در عرصه سیاسی آمریکا نه "نبرد بزرگان آهنین"، بلکه چنین مرد جذابی را دیدیم، و این البته عامل بسیار جدی در رقابت های ریاست جمهوری آینده است".
به گفته وی، "بسیاری از همفکران ترامپ نیز در این انتخابات شکست بدی خوردند، این نیز نمی تواند اقتدار او را تضعیف کند."
این کارشناس در عین حال خاطرنشان کرد که آمریکایی ها خواهان تکرار انتخابات ریاست جمهوری گذشته در انتخابات 2024 نیستند.
باتیوک درباره دلایل شکست جمهوری‌خواهان در انتخابات کنگره گفت: "یکی از دلایل این امر تصمیم دادگاه عالی مبنی بر ممنوعیت سقط جنین در ایالات متحده است که در حال حاضر اکثریت آن را جمهوری‌خواهان محافظه‌کار تشکیل می‌دهند".
"آقای باتیوک تصریح کرد:" تصمیم دیوان عالی برای ممنوعیت سقط جنین که تعداد زیادی از آمریکایی ها، به ویژه زنان آمریکایی، آن را به عنوان یک تهاجم به حقوق اساسی بشر، به آزادی آنها، از جمله آزادی دفع بدنشان تلقی کردند. این به عاملی تبدیل شد که رای دهندگان دموکراتیک را در این انتخابات بسیج کرد."
روز سه شنبه، انتخابات میان دوره ای کنگره در آمریکا برگزار شد، نتایج رای گیری هنوز جمع بندی و اعلام نشده است، اما بر اساس پیش بینی رسانه ها، جمهوری خواهان اکثریت مجلس نمایندگان را به دست خواهند آورد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала