- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

پیشنهاد شورای شهر کی‌یف به ترک شهر به خاطر مشکلات انرژی در زمستان

© Sputnik / Alexey Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر پیشنهاد شورای شهر کی‌یف به ترک شهر به خاطر مشکلات انرژی در زمستان
پیشنهاد شورای شهر کی‌یف به ترک شهر به خاطر مشکلات انرژی در زمستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.11.2022
اشتراک
معاون شورای شهر کی‌یف، به ساکنان پیشنهاد کرد که به دلیل مشکلات انرژی، برای زمستان از پایتخت اوکراین نقل مکان کنند.
به گزارش اسپوتنیک، آندری ویترنکو، معاون شورای شهر کی‌یف، به ساکنان پیشنهاد کرد که به دلیل مشکلات انرژی، برای زمستان از پایتخت اوکراین نقل مکان کنند.
ویترنکو افزود: صادقانه بگویم، شرایط دشوار است. اگر مردم شرایط بهتری برای گذراندن زمستان در شرایط راحت‌تر داشته باشند، می‌توان این کار را به منظور حفظ سطح که شهروندان ما به آن عادت کرده‌اند انجام داد.
پیش از این، رومن تکاچوک، مدیر بخش امنیت شهرداری اداره شهر کی‌یف، گفته بود که در حال حاضر هیچ دلیلی برای صحبت در مورد تخلیه ساکنان کی‌یف وجود ندارد، اوضاع تحت کنترل است. به گفته وی، در هر منطقه از دیرباز کمیسیون های تخلیه در مواقع اضطراری کاملا متفاوت وجود داشته است. بعدا، دنیس شمیهال، نخست وزیر اوکراین گفت که تخلیه جمعیت از کی‌یف یا سایر شهرها می تواند توسط مقامات "به عنوان یک اقدام اضطراری" در صورت وخامت اوضاع در سیستم انرژی کشور اعمال شود.
حملات به زیرساخت های اوکراینی توسط نیروهای مسلح روسیه در 10 اکتبر - دو روز پس از حمله تروریستی به پل کریمه - که به گفته مقامات روسی، پشت آن، سرویس های ویژه اوکراین ایستاده اند - آغاز شد. این حملات بر روی تاسیسات انرژی، صنایع دفاعی، فرماندهی نظامی و ارتباطات در سراسر کشور، از خارکف و کی‌یف تا لووف و ایوانو-فرانکیفسک انجام می شود. از آن زمان، هشدارهای حمله هوایی هر روز در مناطق اوکراین و گاهی در سراسر کشور اعلام شده است. ولادیمیر زلنسکی در اول نوامبر گفت که حدود 40 درصد از زیرساخت های انرژی در اوکراین آسیب دیده است که منجر به قطعی گسترده برق شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала