ایالات متحده به کیف پیشنهاد کرد تا در خصوص شروط "واقع گرایانه" در مذاکرات فکر کند

© AP Photo / Jose Luis Maganaسالیوان
سالیوان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.11.2022
اشتراک
رسانه ها خبر می دهند که مشاور امنیت ملی جو بایدن به دولت کیف پیشنهاد کرده تا در خصوص مواضع واقع گرایانه درمذاکرات با روسیه فکر کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه Wall Street Journal جیک سالیوان دستیار امنیت ملی رپیس جمهور ایالات متحده آمریکا در جریان آخرین ملاقات خود با با ولادیمیر زلنسکی رپیس جمهور اوکراین پیشنهاد کرده تا وی در خصوص مواضع "واقع گرایانه" در مذاکرات با روسیه فکر کند.
به گفته منابع دیپلماتیک این روزنامه واشنگتن به کیف پیشنهاد کرده تا آمادگی خود را برای ایده مذاکره به نمایش بگذارد.
در خبر این روزنامه آمده است: "دو دیپلمات اروپایی که در جریان این گفتگوها قرار دارند، اعلام کردند که سالیوان به تیم زلنسکی توصیه کرده تا در خصوص خواسته های واقع گرایانه و اولویت ها در مذاکرات فکر کنند، از جمله در خصوص بازنگری هدف اعلام شده خود- بازیابی کنترل بر کریمه".
بر مبنای داده های این روزنامه هر روز مقامات آمریکایی بیبشتری به این عقیده می رسند که هفته و ماه های آتی این امکان را در اختیار مسکو و کیف قرار خواهند داد تا در خصوص مذاکرات احتمالی بحث و گفتگو کنند. در واشنگتن تصور می شود که فرارسیدن زمستان می تواند یک نقطه عطف در مناقشه باشد.
این روزنامه اذعان می کند: "بدلیل این چشم انداز که اوکراین به موفقیت های بزرگی در میدان نبرد در هفته های آتی دست نخواهد یافت، مقامات آمریکایی و برخی همکاران اروپایی ایشان شروع به طرح این سوال کرده اند که جامعه چه زمان خواهان حل و فصل صلح آمیز مناقشه خواهد شد".
بنا بر آنچه این روزنامه تصریح می کند، ایالات متحده آمریکا و متحدانش این نگرانی را دارند که بدلیل حمایت از کیفُ ذخایر تسلیحاتی آنها با سرعت بیش از حد بالایی درحال خالی شدن می باشد.
یکی از این دیپلماتها اظهار کرد: "ما به اوکراینی ها می گوییم که شما می بایست تصمیم بگیرید که چه زمان این کار را انجام دهید(مذاکرات صلح را آغاز کنید). اما ایده خوبی بود اگر این مذاکرات را هرچه زودتر آغاز می کردید".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала