حکم انتصاب سفیر ترکیه در اسرائیل پس از امضا توسط اردوغان به طور رسمی منتشر شد

© Photo / Iran information base (PAD)رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.11.2022
اشتراک
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پس از احیای روابط دیپلماتیک، حکمی مبنی بر انتصاب شاکر اوزکان تورونلار به عنوان سفیر ترکیه در اسرائیل را امضا کرد که سند مربوطه در روزنامه رسمی ترکیه منتشر شده است.
به گزارش اسپوتنیک، پیشتر مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه گفته بود که ترکیه تصمیم به تعیین سفیر در اسرائیل و احیای روابط دیپلماتیک با تل آویو گرفته است. تورونلار قبلا به عنوان سفیر در فلسطین خدمت می کرد.
مولود چاووش اوغلو و یائیر لاپید، وزیران خارجه  ترکیه و اسرائیل   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.10.2022
جدیدترین گام ترکیه به سوی توسعه روابط خود با اسرائیل
در فرمان ریاست جمهوری آمده است "شاکر اوزکان تورونلار، یکی از اعضای شورای مشورتی سیاست خارجی، بر اساس مواد 2 و 3 فرمان شماره 3 ریاست جمهوری، به عنوان سفیر ترکیه در کشور اسرائیل منصوب شده است".
روابط بین اسرائیل و ترکیه در سال 2010 پس از حادثه توقیف کشتی ماوی مرمره ، توسط نیروهای ویژه اسرائیلی که ترکیه را به مقصد نوار غزه ترک کرده بود، تیره شد. در ماه مه 2018، آنکارا از سفیر اسرائیل در ترکیه پیشنهاد کرد تا پس از تظاهرات در نوار غزه در رابطه با هفتادمین سالگرد تأسیس اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس، این کشور را ترک کند. در ان زمان 59 فلسطینی در درگیری ها کشته و بیش از 2.7 هزار نفر مجروح شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала