گزارش و تحلیل

مسابقات بین المللی فناوری پیشرفته به توسعه منابع انسانی در جهان کمک می کند

© Skills Development Agency Press Office چگونه ابتکار مشترک به توسعه منابع انسانی در جهان کمک می کند
چگونه ابتکار مشترک به توسعه منابع انسانی در جهان کمک می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.11.2022
اشتراک
یکی از جنبه های مهم توسعه اقتصاد های ملی کشورهای جهان، تربیت نیروی انسانی متخصص از جمله در زمینه تولیدات مبتنی بر فناوری های پیشرفته است. به همین دلیل است که امروزه یکی از اولویت های همکاری بین دولت ها، هماهنگی اقدامات ادارات، سازمان ها و شرکت ها در این راستا است.
به گزارش اسپوتنیک، مسابقات قهرمانی حرفه‌های مبتنی بر فناوری پیشرفته تحت عنوان "هایتک" در شهر یکاترینبورگ که امسال جایگاه بین‌المللی را به دست آورد، نقش مهمی در این مشارکت دارد . این رقابت ها به طور تصادفی بین المللی شناخته نشده است: در طول هشت سال برگزاری آن، شرکت کنندگانی از بیش از 20 کشور در آن با هم رقابت کردند.
امسال این مسابقات از لحاظ تعداد شرکت کنندگان خارجی نیز غنی است. در این مسابقات که از 7 تا 11 نوامبر 2022 به صورت حضوری و همچنین از راه دور برگزار شد، شرکت کنندگانی از 16 کشور: بلاروس، برزیل، غنا، مصر، زیمباوه، هند، اندونزی، ایران، قزاقستان، چین، قرقیزستان، مالزی. ، نامیبیا، نیجریه، ازبکستان و آفریقای جنوبی به رقابت پرداختند.
در مجموع، حدود 600 شرکت کننده و 500 کارشناس در 38 رشته تخصصی مقطعی و صنعتی در این مسابقه شرکت کردند که مربوط به چهار بلوک است: ساخت و ساز و فناوری های ساخت و ساز، تولید و فناوری های مهندسی، فناوری های اطلاعات و ارتباطات و همچنین بلوک نوآور های خوش آتیه ـ Future Skills .
© Photo / Skills Development Agency Press Office چگونه ابتکار مشترک به توسعه منابع انسانی در جهان کمک می کند
چگونه ابتکار مشترک به توسعه منابع انسانی در جهان کمک می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.11.2022
چگونه ابتکار مشترک به توسعه منابع انسانی در جهان کمک می کند
مسابقات بین المللی فناوری پیشرفته "هایتک" توسط آژانس توسعه مهارت ها و حرفه های روسیه با حمایت وزارت صنعت و تجارت فدراسیون روسیه، وزارت توسعه اقتصادی فدراسیون روسیه، دولت استان سوردلوفسک فدراسیون روسیه، آژانس ابتکارات استراتژیک برای پیشبرد پروژه های جدید، و همچنین هلدینگ ها و شرکت های بزرگ برگزار می شود. شرکت کنندگان در این مسابقات از روسیه متخصصانی از بزرگترین شرکت ها و شرکت های توسعه دهنده استانداردهای تولید از جمله "روس اتم" (Rosatom)، "روس کاسموس" (Roskosmos)، SIBUR، EVRAZ، شرکت راه آهن روسیه، شرکت Rosseti، شرکت "او اس کا"، شرکت RusHydro، شرکتRostelecom هستند. تکالیف مسابقه نیز بر اساس درخواست‌های واقعی از شرکت‌های شرکت‌کننده شکل می‌گیرد و با هدف بهینه‌سازی تولید، محل کار و بازیابی زنجیره‌های فناوری از دست رفته انجام می‌شود.
نکته مهم این است که در چارچوب این مسابقات ، هسته های تولیدی مبتنی بر تجهیزات عمدتاً داخلی مونتاژ و نمایش داده شده اند.
مدرسه مدیریت - بستری برای توسعه پرسنل
در چارچوب مسابقات بین المللی "هایتک"، برای اولین بار آزمایشگاه مدرسه مدیریت پروژه های توسعه در زمینه مهارت ها و حرفه ها راه اندازی شد. مدرسه مدیریت ابتکاراتی را برای تحقیق و ایجاد راه حل در زمینه توسعه منابع انسانی ایجاد خواهد کرد. همچنین این مدرسه به بستری برای آموزش پرسنل مدیریتی برای اجرای این طرح ها تبدیل خواهد شد.
روسای وزارتخانه ها، ادارات، نمایندگان شرکت ها و شرکت های بزرگ بین المللی و روسی در محل مدرسه مدیریت راه حل ها و استانداردهایی را تدوین کردند که اساس ایجاد نظریه انجمن بین المللی همکاری در توسعه حرفه ها و مهارت های جدید را تشکیل داد.
© Photo / Skills Development Agency Press Office چگونه ابتکار مشترک به توسعه منابع انسانی در جهان کمک می کند
چگونه ابتکار مشترک به توسعه منابع انسانی در جهان کمک می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.11.2022
چگونه ابتکار مشترک به توسعه منابع انسانی در جهان کمک می کند
همکاری روسیه و ایران باعث بهبود منابع انسانی در کشورهای شریک می شود
در جریان مسابقات قهرمانی حرفه‌های فناوری پیشرفته در یکاترینبورگ، قرارداد بین‌المللی دیگری مبنی بر ایجاد انجمن بین وزارت تعاون، کار و تامین اجتماعی جمهوری اسلامی ایران و آژانس توسعه مهارت‌ها و حرفه‌های فدراسیون روسیه امضا شد.
این موافقتنامه به نمایندگی از روسیه توسط رابرت اورازوف، مدیر کل آژانس توسعه مهارت ها و حرفه ها، مدیر بخش منابع انسانی آژانس ابتکارات استراتژیک (ASI) ، به نمایندگی از ایران توسط دکتر غلامحسین حسینی نیا معاون وزیر تعاون، کار و تامین اجتماعی جمهوری اسلامی ایران امضا شد.
رابرت اورازوف در مراسم امضای موافقت نامه گفت: "ما برای مدت طولانی در زمینه توسعه مهارت ها و حرفه ها همکاری داشته ایم. امروز توافقنامه ای با هدف تجمیع تلاش ها در زمینه مهارت هایی که مشخصه اقتصادها و پروژه های مشترک ما است، امضا شد. این توافقنامه هم مهارت‌هایی را که اقتصاد در اینجا و هم اکنون به آن نیاز دارد و همچنین مهارت‌های جدید: امنیت سایبری، اینترنت اشیا، و همچنین مهارت‌های مرتبط با دیجیتالی شدن اقتصاد و دگرگونی صنایع مختلف را پوشش می‌دهد.
غلامحسین حسینی نیا گفت: همکاری بین کشورهای ما در سطح نسبتاً بالایی است. من مطمئن هستم که امضای توافقنامه گام مهم دیگری در جهت گسترش فرصت ها برای جوانان ما خواهد بود. توسعه مهارت ها و ایجاد مشاغل جدید موضوعی قابل توجه در چارچوب اجرای سند امضا شده است.
هدف از این توافق، متحد کردن تلاش های روسیه و ایران در توسعه مهارت‌ ها و پتانسیل انسانی برای رشد اجتماعی-اقتصادی آتی در کشورهای شریک است. این همکاری به افزایش سطح همگام سازی سیستم های پرسنل و کارکنان، اجرای برنامه هایی برای معرفی استانداردهای آموزشی پیشرفته و تقویت و گسترش همکاری های بین المللی کمک خواهد کرد.
از طریق ایجاد انجمن بین‌المللی، رویکرد جدیدی برای توسعه حرفه‌ای معرفی خواهد شد که به شهروندان کشورهای همکار اجازه می‌دهد از پتانسیل خود را در آموزش و کار برای اشتغال مؤثر استفاده کنند.
چرا جهان به یک ابتکار بین المللی جدید اینقدر نیاز دارد؟
انجمن بین المللی همکاری در توسعه مهارت ها و حرفه های جدید یک مدل آموزشی ارائه می دهد که فراتر از پرورش متخصصان در یک زمینه خاص است.
این انجمن از جمله در نظر دارد در کنار آموزش کارکنان مجرب برای اقتصاد یک کشور خاص، مسائلی را در ابعاد وسیع‌تری مانند توانمندسازی شهروندان و افزایش درآمد حاصل از فعالیت‌های کارکنان حل کند. البته همه اینها به افزایش رفاه عمومی، افزایش کیفیت زندگی شهروندان و رشد اقتصادی در کشورهای عضو انجمن منجر خواهد شد.
علاوه بر این، کارشناسان انجمن بین‌المللی، بر اساس تحلیل بازارهای کار محلی و مطالعات تنوع فرهنگی کشورها، قادر خواهند بود به کشورهای شریک الگوی منحصر به فردی برای توسعه بازار کار و استفاده از فناوری‌های جدید ارائه دهند که طبق آن آموزش پرسنل به طور خاص برای نیازهای یک اقتصاد خاص صورت خواهد گرفت.
دولت‌ها با همکاری با شرکا در چارچوب انجمن بین‌المللی می‌توانند تجربیات خود را به اشتراک گذاشته، ابزارهای توسعه‌یافته را به طور مشترک در توسعه منابع انسانی ادغام کرده و برای شناسایی مکانیسم‌های موثر برای توسعه بازار کار با یکدیگر همکاری کنند که یک انگیزه اضافی برای تقویت اقتصادها خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала