پدافند هوایی روسیه حملات اوکراین هنگام انتقال نیروها به ساحل چپ دنیپر را دفع کرد + ویدئو

© Sputnik / Aleksander Vilfپدافند هوایی روسیه حملات اوکراین هنگام انتقال نیروها به ساحل چپ دنیپر را دفع کرد
پدافند هوایی روسیه حملات اوکراین هنگام انتقال نیروها به ساحل چپ دنیپر را دفع کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.11.2022
اشتراک
سامانه‌های پدافند هوایی روسیه ضرباتی را که نیروهای مسلح اوکراین در جریان انتقال یگان‌ها به کرانه چپ رودخانه دنیپر سعی داشتند به نیروهای روسی وارد کنند، دفع کردند.
به گزارش اسپوتنیک، پدافند هوایی روسیه شب گذشته پهپادها و موشک‌های اوکراینی از جمله موشک آمریکایی" هیمارس" ( HIMARS) را که سعی داشتند هنگام مانوردهی نیروهای روسی برای حرکت به سمت ساحل چپ رودخانه دنیپر به پل آنتونوفسکی و پانتون‌ها حمله کنند، سرنگون کرد.
گروه فیلمبرداری در مسیر حرکت خود حتی یک وسیله نقلیه یا تجهیزات روسی ندید که نیروهای مسلح اوکراین توانسته باشند به آن آسیب برسانند.
ارتشبد سرگئی سوروویکین فرمانده گروه مشترک نیروهای روسیه 9 نوامبر اعلام کرد که تصمیم برای دفاع از کرانه چپ رودخانه دنیپر به منظور حفظ جان نظامیان و توانایی رزمی اتخاذ شده است. سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه به او دستور داد تا تمام اقدامات را برای انتقال امن نیروها در خرسون از ساحل راست رودخانه دنیپر انجام دهد.
سوروویکین خاطرنشان کرد، نیروهای مسلح اوکراین همچنان به گلوله باران سد کاخوفکا ادامه می دهند، این می تواند باعث سیل شود که تلفات قابل توجهی در پی خواهد داشت. همچنین خطر آن وجود دارد که اگر سربازان از ساحل راست دنیپر خارج نشوند، در آنجا منزوی شود. علاوه بر این، گروه مستقر در اطراف خرسون به دلیل حملات توپخانه اوکراین به کریدورهای حمل و نقل با مشکلات تامینی مواجه است.
این فرمانده نظامی روس تاکید کرد که بیش از 115 هزار غیرنظامی از منطقه تخلیه شدند.
وی افزود تلفات دشمن از اوت تا سپتامبر در این بخش از جبهه بیش از 9.5 هزار کشته و زخمی بوده است در حالی که نیروهای روسی هفت تا هشت برابر کمتر تلفات داده اند.
وزارت دفاع روسیه دیروز گزارش داد که نیروهای مسلح روسیه در حال مانور دادن به مواضع آماده شده در ساحل چپ دنیپر در راستای نیکولایف-کریووی روگ هستند که کاملاً مطابق با طرح مربوطه است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала