سازمان ملل خواستار تسریع در رفع محدودیت های صادراتی مواد غذایی روسیه شد

© Fotolia / Nightman1965رکورد بیشترین صادرات نفت روسیه به آمریکا ظرف 12 سال اخیر
رکورد بیشترین صادرات نفت روسیه به آمریکا ظرف 12 سال اخیر  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.11.2022
اشتراک
سازمان ملل متحد در پی نشست روز جمعه هیئت‌های سازمان جهانی و روسیه در ژنو خواستار تسریع در رفع محدودیت‌های صادرات مواد غذایی و کودهای شیمیایی روسیه از جمله آمونیاک شد.
به گزارش اسپوتنیک، روز جمعه، "مارتین گریفیتس"، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و "ربکا گرینسپن"، مدیرکل کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد، با هیئت روسی به سرپرستی "سرگئی ورشینین"، معاون وزیر امور خارجه در ژنو دیدار کردند.
در پیامی که پس از این نشست و توسط دفتر دبیر کل سازمان ملل منتشر شد، آمده است:" دستور کار توافق شده به طور کامل اجرا شد. در طول گفتگوها، این موضوع در مورد تسهیل دسترسی بدون مانع به مواد غذایی و کودها، از جمله آمونیاک، از روسیه به بازارهای جهانی بود."
در ادامه این پیام تاکید می شود:" جهان نمی‌تواند اجازه دهد که مشکلات جهانی در دسترس بودن کود به کمبود جهانی مواد غذایی تبدیل شود، بنابراین سازمان ملل از همه شرکت‌کنندگان می‌خواهد تا رفع موانع باقی‌مانده بر سر صادرات و حمل کود به کشورهایی که بیشترین نیاز را دارند، تسریع کنند".
همچنین سازمان ملل در طول گفتگوهای روز جمعه خود با هیئت روسی، آنها را در مورد مجوزهای عمومی صادر شده اخیر و عرضه کود برای کشورهای در حال توسعه و همچنین در مورد تعامل مداوم خود با بخش خصوصی و کشورهای عضو، مطلع کرد.
دفتر دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ خود ادامه داد: "انتظار می‌رود اولین کشتی کود در هفته آینده عازم مالاوی شود".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала