امیرعبداللهیان: هیچ سلاحی به روسیه برای بکارگیری در جنگ اوکراین نداده‌ایم

© Sputnik / Evgeniy Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر عبداللهیان: طرح صلح پیشنهادی ایران برای سوریه به سازمان ملل ارائه می شود
عبداللهیان: طرح صلح پیشنهادی ایران برای سوریه به سازمان ملل ارائه می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.11.2022
اشتراک
در تماس تلفنی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و "نیکولای میلکوف" وزیر امور خارجه بلغارستان، آخرین تحولات و مناسبات دوجانبه و بین المللی مورد رایزنی قرار گرفت.
به گزارش اسپوتنیک و به نقل از ایرنا، امیرعبداللهیان در تماس تلفنی با نیکولای میلکوف وزیر امور خارجه بلغارستان، در ابتدا از موضع بلغارستان در محکومیت اقدام تروریستی در شاهچراغ شیراز تشکر کرد و بر اهمیت روابط دوجانبه در آستانه یکصد و بیست و پنجمین سالگرد روابط دیپلماتیک دو کشور تاکید کرد.
وزیر امور خارجه ایران همچنین به گفت وگوهای اخیر جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین اشاره کرد.
امیرعبداللهیان در ارتباط با تحولات اوکراین تاکید کرد: "ما مخالف تداوم جنگ در اوکراین هستیم و برای آتش بس تلاش می کنیم".
وزیر امور خارجه ایران در ادامه گفت:‌ "بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، منعی در صادرات و واردات سلاح نداریم، اما هیچ سلاحی به روسیه برای بکارگیری در جنگ اوکراین نداده ایم، موضع ما مخالفت با گسترش ناتو در منطقه و مخالفت با جنگ در اوکراین است".
وی درخصوص برگزاری نشست فوق العاده شورای حقوق بشر سازمان ملل و هرگونه رفتار سیاسی علیه ایران، مواضع تهران را تبیین کرد.
وزیر امور خارجه بلغارستان نیز در این گفت وگوی تلفنی با اشاره به روابط دیرینه و خوب دو کشور، بر تداوم تلاش ها برای برگزاری کمیسیون مشترک در سال ۲۰۲۳ تاکید کرد.
نیکولای میلکوف از توضیحات وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات اوکراین و موضع کشورمان در مخالفت با تداوم جنگ و پیگیری راهکارهای سیاسی برای حل و فصل بحران اوکراین تشکر کرد و افزود: "دولت بلغارستان از روند احیای برجام و تحقق توافق میان ایران و جامعه بین المللی همواره حمایت می کند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала