گزارش و تحلیل

تسلیم یا پیروزی: دستور جدید شویگو برای خرسون به چه معناست؟

© Sputnik / Alexei Druzhininتسلیم یا پیروزی: دستور جدید شویگو برای خرسون به چه معناست؟
تسلیم یا پیروزی: دستور جدید شویگو برای خرسون به چه معناست؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.11.2022
اشتراک
ژنرال سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه امروز تصمیم گرفت نیروهای خود را در منطقه خرسون به ساحل چپ دنیپر خارج کند.
اسپوتنیک- ژنرال ارتش سرگئی سوروویکین، فرمانده گروه نیروهای روسی در منطقه عملیات ویژه، در گزارش خود ابتکار عمل برای خروج نیروها را بر عهده گرفت. وی خاطرنشان کرد: جان مردم به دلیل گلوله باران دائماً در خطر است. دشمن در حال شلیک بی رویه به سمت شهر است، امکان دارد از روش های جنگی ممنوع استفاده کنند.
ژنرال سوروویکین تصریح کرد که شبه نظامیان اوکراینی از جمله به مدارس و مراکز پزشکی حمله می کنند. علاوه بر این، آنها به غیرنظامیان خرسون که در حال عبور از آن سوی دنیپر هستند نیز تیراندازی می کنند.
بلافاصله پس از آن، رسانه های غربی با عجله اعلام کردند که وزیر دفاع روسیه ظاهراً در برابر نیروهای مسلح اوکراین و ناتو که از نئونازی ها حمایت می کنند تسلیم شده است.
دبیرکل ناتو به سوالی درباره تصمیم روسیه درباره خرسون پاسخ داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.11.2022
دبیرکل ناتو به سوالی درباره تصمیم روسیه درباره خرسون پاسخ داد
اما همانطور که روح الله مدبر، کارشناس ایرانی مسائل اوراسیا در مصاحبه با اسپوتنیک خاطرنشان کرد، این مانور نظامی ارتش روسیه در جهت خرسون به هیچ وجه به معنای شکست روسیه نیست، برعکس، این یک اقدام پیشگیرانه است. برای جلوگیری از تلفات انسانی عظیم در میان جمعیت غیرنظامی و نجات جان ارتش روسیه برای مقابله قوی تر در آینده با غرب. وی توضیح داد:
ما از زمان شروع عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین که برای جلوگیری از گسترش نئونازیسم صورت گرفت شاهد بودیم که نیروهای اوکراینی تحت فرماندهی آمریکا، فرانسه و انگلیس اولین اقدامی که انجام می دادند استفاده از سپر انسانی بود و با استفاده از سپر انسانی جنایات ضد بشری فراوانی توسط نیروهای زلنسکی دیدیم که فکر نمی کنم این جنایات کمتر از جنایاتی که ارتش نازی آلمان در جنگ جهانی دوم انجام داد باشد.
نیروهای اوکراینی در بیمارستان ها مخفی می شدند و از بیمارستان استفاده می کردند برای اینکه سربازان نئو نازی را قرار دهند. نئونازی های اوکراینی تانک ها و پدافندهایشان را در مجتمع های مسکونی قرار می دادند.
من دقیقا مطلع هستم که نیروهای نئونازی اوکراینی مجتمع های ساختمانی و در طبفات بالا قرار می گرفتند و مردم را در طبقات اول و دوم زندانی می کردند و از آنجا تیراندازی می کردند که ارتش روسیه مجبور بشود به آن منطقه تیراندازی کند اما روسیه انصافا در تمام این مدت خویشتن داری به خرج داد و برای کاهش تلفات نیروی انسانی و برای حفاظت از جان بشریت و اقدامات بشردوستانه همواره تلاش کرده که تلفات انسانی کاهش پیدا کند.

آنچه که امروز در خرسون صورت گرفته یک اقدام بشردوستانه است که توسط ارتش روسیه برای جلوگیری از این نقشه خطرناک اوکراینی ها که قصد کشتن و تلفات نیروهای غیرنظامی را دارند صورت می گیرد.

علاوه بر این اسناد بسیار دقیقی است که نیروهای اوکراینی قصد دارند از سلاح های میکروبی و شیمیایی استفاده کنند. از سال 2014 تا الان اوکراین آزمایشگاهها و لابراتورهای شیمیایی را آنجا دایر کرده است.
این اصلا ناممکن نیست که اوکراینی ها از این سلاح ها استفاده کند و گاها ما مطلع هستیم که استفاده های محدودی هم انجام داده است. مثل حملاتی که اوکراینی ها به نیروگاه اتمی زاپاروژیا انجام می دادند تا یک انفجار هسته ای انجام بدهند.
امروز روسیه در مقابل یک جبهه شیطانی ایستاده است. این تعبیر درستی است که آمریکای جنایتکار، انگلیس و فرانسه به همراه نیروهای باقیمانده باندهای نئونازی در مقابل روسیه ایستاده اند که دارد واقعا با خویشتن داری و رویکرد بشردوستانه کاهش تلفات انسانی در این جبهه و میدان به تنهایی می جنگند و این اقدامات اخیر روسیه را می توانیم در تاریخ ثبت کنیم در حالی که توانش را دارد و می تواند قاطعانه برخورد کند.
روسیه به خاطر حفظ جان بشریت و کاهش تلفات نیروهای انسانی دست به اقدامات تاکتیکی مثل دستوری که امروز شویگو داده است را انجام می دهد و این ها نشان دهنده این است که غرب آمریکا و نئونازی ها بزرگترین ناقضان حقوق بشر هستند و زلنسکی یک جنایتکار جنگی است و در آینده ای نه چندان دور بخاطر جنایاتی که زلنسکی در کشتار نیروهای غیرنظامی و شکنجه اسرای جنگی و حتی شکنجه نیروهای غیرنظامی انجام داده محاکمه شود.
هر موفع ما تاریخ روسیه را مطالعه می کنیم چه در دوره تزاری چه در دوره شوروی و چه در دوره فعلی، همواره روسیه پیروز هر عملیات و هر جنگی بوده است و این تاکتیکی که امروز پیش گرفته که یک تاکتیکی است برای حفظ جان نیروهای غیرنظامی این پیروزی روسیه است که جان انسان ها برایش حائز اهمیت است و این شکست غربی ها است چون غربی ها تلفات انسانی و کرامت انسانی و جان انسان ها برای آنها به هیچ وجه ارزش ندارد. اگر ارزش داشت آمریکایی ها دو بمب اتم در هیروشیما و ناکازاکی را به راحتی پرتاب نمی کردند. آمریکایی ها بیش از دومیلیون نفر از مردم عراق را در جنگ به بهانه حمله به صدام به راحتی کشتند و کل عراق را ویران کردند. آمریکایی ها هزاران نفر از مردم افغانستان را کشتند و هزاران نفر را در یمن و سوریه کشتند. داعش را آمریکایی ها، انگلیسی ها و فرانسوی ها ایجاد کردند. همین امروز جریان داعش را آمریکایی ها در اوکراین آوردند و در کنار نیروهای نئونازی اوکراینی می جنگند.
قطعا پیروز این میدان روسیه است. روسیه دارد از یک تاکتیک حرفه ای استفاده می کند که یک تاکتیک بشر دوستانه است و این ثبت خواهد شد که جان انسانها برای روسیه ای که می تواند به راحتی با استفاده از توانمندهای ویژه نظامی که دارد بخش عمده ای از اوکراین را از بین ببرد اما این کار را نمی کند.
اگر آمریکایی ها بودند قطعا میلیون ها نفر را کشته بودند در این عملیات، اما روسیه این کار را نمی کند پس پیروز این میدان روس ها هستند و در آینده هم جبران این تاکتیک را خواهند کرد.
آمریکایی ها و غربی ها همواره از ابزار تبلیغات، رسانه و دروغ پراکنی استفاده می کنند.
زلنسکی یک دلقک و بازیگر فیلم های مستهجن و تبلیغات مستهجن بوده و دارد این سناریوی تبلیغاتی کثیف را اجرا می کند.
نیروهای روسیه در 24 فوریه، روزی که عملیات ویژه نظامی در اوکراین اعلام شد، نبرد برای خرسون را آغاز کردند. این شهر در 3 مارس تصرف شد و تا این زمان تحت کنترل ارتش روسیه باقی مانده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала