بایدن منطقه خرسون را با شهر فلوجه عراق عوضی گرفت + ویدئو

© AP Photo / Andrew HarnikПрезидент Джо Байден выступает на Арлингтонском национальном кладбище в Национальный день памяти США
Президент Джо Байден выступает на Арлингтонском национальном кладбище в Национальный день памяти США - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.11.2022
اشتراک
جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، آمریکا در سخنرانی خود پس از انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره، مرتکب اشتباه لفظی شده و منطقه خرسون را با شهر فلوجه عراق عوضی گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، بایدن در سخنان خود از کانال کاخ سفید در یوتیوب پخش شد، در پاسخ به سوالی در مورد مصالحه های احتمالی از سوی اوکراین گفت که این تصمیم را باید کی یف بگیرد.
رئیس جمهور آمریکا گفت:" شما باید این سوال را بپرسید که آیا واقعاً... تا آنجا که من به یاد دارم، زمینه این است که صرف نظر از اینکه آنها (ارتش روسیه) از فلوجه عقب نشینی کنند یا نه ... منظورم خرسون، شهر خرسون است".
شهر فلوجه عراق در استان الانبار در کنار رود فرات و در 57 کیلومتری غرب بغداد واقع شده است. این شهر در نوامبر و دسامبر 2004، به صحنه خونین ترین درگیری شهری با حضور نیروهای آمریکایی از زمان جنگ ویتنام تبدیل شد. این لحظه کلیدی حمله آمریکا به عراق محسوب می شود.
بایدن که امسال 80 ساله می شود، مسن ترین رئیس جمهور ایالات متحده در تاریخ شده است. او مرتباً در موقعیت‌های ناخوشایند قرار گرفته و مرتکب اشتباهات لفظی می‌شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала