امکان استفاده مشمولین از وام ازدواج و فرزندآوری

© Fotolia / J. Mihatschممنوعیت برنامه های ازدواج در تلویزیون ترکیه
ممنوعیت برنامه های ازدواج در تلویزیون ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.11.2022
اشتراک
۳ میلیون نفر از جوانان مشمول می‌توانند از وام ازدواج و فرزندآوری استفاده کنند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت:با موافقت نمایندگان با اضافه شدن یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در جلسه علنی ۳ میلیون نفر از جوانان مشمول می‌توانند از وام ازدواج و فرزندآوری استفاده کنند.
احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ایران درگفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به تصویب دو فوریت طرح الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در جلسه علنی روز چهارشنبه این هفته، گفت: مجلس در قانون جمعیت و خانواده تسهیلاتی را برای کمک به ازدواج و تشویق فرزندآوری پیش بینی کرده بود اما به دلیل وجود یک سری خلاءهای قانونی بخش زیادی از جوانان امکان دریافت این وام را نداشتند.
وی بیان کرد: سربازان مشمول و غائب خدمت از برخی از خدمات اجتماعی محروم هستند و یکی از محرومیت‌هایی هم که به آنها تحمیل شد، عدم امکان دریافت وام ازدواج بود که این ممنوعیت در واقع ضد فلسفه ازدواج و یکی از دلایل عدم تشکیل خانواده از سوی آنها بود.
عضو کیمسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با ممنوعیتی که قبلا ایجاد شده بود در واقع مشمولان غائب نظام وظیفه که حدود 3 میلیون نفر هستند و در سن ازدواج و تشکیل خانواده هم قرار دارند از دریافت وام ازدواج و فرزندآوری محروم شده‌اند.
ارکانی با اشاره به طرح 2 فوریتی مجلس ادامه داد: با اضافه شدن یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت این ممنوعیت قانونی برداشته می‌شود و همه جوانان می‌توانند از تسهیلات فرزندآوری و ازدواج استفاده کنند.
به گزارش تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه، (18 آبان) قوه مقننه در روند رسیدگی به تقاضای دو فوریت بررسی طرح الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با اکثریت آرا موافقت کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала