آژانس انرژی اتمی از افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده 60 ایران خبر داد

© AP Photo / Hans Punzآژانس بین‌المللی اتمی: ایران نقض جدیدی در برجام انجام داده است
آژانس بین‌المللی اتمی: ایران نقض جدیدی در برجام انجام داده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.11.2022
اشتراک
به گفته کارشناسان منع اشاعه هسته ای، ایران در حال حاضر اورانیوم 60 درصد غنی شده کافی برای سوخت حداقل یک بمب هسته ای دارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آسوشیتدپرس، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنج‌شنبه اعلام کرد که ایران ذخایر اورانیوم بسیار غنی‌شده را افزایش داده است و همچنین از تهران به دلیل اجازه ندادن بازرسان آژانس به بازدید از تاسیسات هسته‌ای ایران انتقاد کرد.
آسوشیتد پرس با اشاره به گزارشی که در اختیار او قرار گرفت می نویسد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی سه ماهه اعلام کرد که بر اساس برآوردهای خود، تا 22 اکتبر، ایران 62.3 کیلوگرم اورانیوم 60 درصد غنی شده در اختیار دارد. این میزان 6.7 کیلوگرم بیشتر از گزارش سپتامبر آژانس است.
واکنش ایران به گزارش محرمانه آژانس اتمی درباره غنی سازی در سانتریفیوژهای نطنز  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.10.2022
واکنش ایران به گزارش محرمانه آژانس اتمی درباره غنی سازی در سانتریفیوژهای نطنز
آژانس خاطرنشان می کند که به گفته کارشناسان منع اشاعه هسته ای، ایران در حال حاضر اورانیوم 60 درصد غنی شده کافی برای سوخت حداقل یک بمب هسته ای دارد.
آژانس خاطرنشان می کند که به گفته کارشناسان منع اشاعه هسته ای، ایران در حال حاضر اورانیوم 60 درصد غنی شده کافی برای سوخت حداقل یک بمب هسته ای دارد.
در همان زمان، آژانس گفت که به دلیل محدودیت‌هایی که تهران در سال گذشته برای بازرسان آژانس اعمال کرد و همچنین به دلیل خاموش شدن دوربین‌های مورد استفاده برای نظارت بر اشیای هسته‌ای ایران، نمی‌توانند میزان دقیق ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران را تعیین کنند.
گزارش دیگری از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان می‌دهد که رافائل گروسی، رئیس آژانس، عمیقاً نگران است که تهران همچنان از همکاری در مورد منشأ ذرات اورانیوم یافت شده در تأسیسات هسته‌ای که قبلاً اعلام نشده بود، خودداری می‌کند. در همین سند آمده است که کارکنان آژانس تا پایان آبان ماه یک بازدید فنی از تهران خواهند داشت. در این گزارش آمده است که این سفر "باید با هدف شفاف سازی و حل موثر" مسائل پادمان انجام شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала