آغاز رزمایش مشترک بزرگ ژاپن و آمریکا

© AFP 2023 / Kazuhiro Nogiآغاز رزمایش مشترک بزرگ ژاپن و آمریکا
آغاز رزمایش مشترک بزرگ ژاپن و آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.11.2022
اشتراک
ارتش های ژاپن و ایالات متحده آمریکا رزمایش مشترک بزرگ خود تحت عنوان Keen Sword (شمشیر کینه) را امروز پنجشنبه برای تمرین اقدامات جهت محافظت از جزایر دوردست مجمع الجزایر ژاپن آغاز کردند.
به گزارش اسپوتنیک، در یادداشتی که فرماندهی ایالات متحده در ژاپن به مناسبت آغاز این رزمایش منتشر کرد، آمده است: "ما نه تنها توانایی مشترک خود را برای اقدام در هر یک از زمینه ها افزایش خواهیم داد، بلکه شراکت و دوستی خود را تقویت خواهیم کرد. ما با هم فقط همکای نمی کنیم. جوامعی که در آن تمرین می کنیم ، جوامعی هستند که در آن زندگی می کنیم. ما فقط شرکای نظامی نیستیم بلکه همچنین دوست و همسایه هستیم".
بر اساس اعلام وزارت دفاع ژاپن، حدود 26 هزار پرسنل نیروهای زمینی، دریایی و هوایی از طرف ژاپن در این رزمایش شرکت خواهند کرد. حدود 10000 پرسنل نظامی، از جمله از بخش فضایی، از طرف آمریکا در آن شرکت خواهند کرد.
نقشه اروپا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.09.2022
گلوبال تایمز: آمریکا رهبری در اروپا و آسیا را به آلمان و ژاپن واگذار خواهد کرد
علاوه بر این، 20 فروند شناور ارتش ژاپن و 10 هواپیمای آمریکایی و همچنین 250 فروند هواپیمای نظامی ژاپن و 120 هواپیمای آمریکایی از جمله تیلتروتور گاوسپری" (Osprey) نیز در این مانور شرکت خواهند کرد.
در مجموع چهار کشتی و دو هواپیما از نیروهای مسلح استرالیا، کانادا و بریتانیا نیز در طول این رزمایش به ارتش ایالات متحده و ژاپن خواهند پیوست که سناریوی آن شامل دفاع از جزایر دورافتاده توکونوشیما در استان کاگوشیما ژاپن است. این تمرینات تا 19 نوامبر ادامه خواهد داشت.
فرماندهی مشترک ارتش ژاپن در بیانیه‌ای اعلام کرد: "مانورهای عملی فعلی شانزدهمین رزمایش از این نوع است. ناظرانی از استرالیا، کانادا، فرانسه، هند، نیوزلند، فیلیپین، کره جنوبی، انگلیس و ناتو به رزمایش فعلی دعوت شده ‌اند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала