واکنش آمریکا به هدیه ایران به لبنان: دریافت کمک سوختی از ایران ممنوع است

CC BY-SA 4.0 / Tasnim News Agency / واکنش آمریکا به هدیه ایران به لبنان: دریافت کمک سوختی از ایران ممنوع است
واکنش آمریکا به هدیه ایران به لبنان: دریافت کمک سوختی از ایران ممنوع است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.11.2022
اشتراک
روزنامه لبنانی: دولت آمریکا به دولت لبنان ابلاغ کرده است که کمک سوختی ایران به این کشور، مشمول تحریم‌های تحمیلی واشنگتن علیه تهران است.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه لبنانی الاخبار با انتشار گزارشی نوشت که دولت آمریکا به دولت لبنان ابلاغ کرده است که کمک سوختی ایران به این کشور، مشمول تحریم‌های تحمیلی واشنگتن علیه تهران است و به بیروت مجوز دریافت سوخت از ایران حتی رایگان را نمی‌دهد.
در سخنرانی اخیر سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در شرح توافق ترسیم مرزهای دریایی، وی به ماجرای کمک سوختی ایران به لبنان اشاره کرد و گفت: " آمریکایی‌ها اجازه نمی‌دهند که گاز مصر و برق اردن وارد لبنان شود و فردا خواهید دید که موضع آنها در قبال اهدای سوختی که جمهوری اسلامی ایران به لبنان ارائه کرده چه خواهد بود..به زودی این نیز مشخص خواهد شد."
چند روز پس از سخنان نصرالله، ایالات متحده آمریکا رسماً به لبنان اطلاع داد که نمی‌تواند هدیه ایران را بپذیرد، زیرا نفت ایران به هر شکلی که مبادله شود، خواه رایگان یا تجاری، مشمول تحریم‌های آمریکا است. این امر طبق قوانین تحمیل شده واشنگتن بر تهران پس از خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای ایران در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ در سال 2018 صورت گرفت".
دولت آمریکا به دولت لبنان ابلاغ کرده است که کمک سوختی ایران به این کشور، مشمول تحریم‌های تحمیلی واشنگتن علیه تهران است و به بیروت مجوز دریافت سوخت از ایران حتی رایگان را نمی‌دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала