نشریه روسی: آمریکا در حال ایجاد ابزاری برای خنثی کردن سلاح های هسته ای مسکو است

© AFP 2023Испытания ядерного оружия на атолле Муророа
Испытания ядерного оружия на атолле Муророа - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.11.2022
اشتراک
بر اساس نوشته نشریه "اندیشه نظامی" که توسط وزارت دفاع روسیه منتشر می شود، ایالات متحده در حال تلاش برای توسعه ابزاری جهت خنثی کردن سلاح های هسته ای روسیه است.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس این ایده نشریه "اندیشه نظامی"، تحولات بالقوه آمریکا می‌تواند به بخش قابل‌توجهی از پتانسیل هسته‌ای این کشور ضربه بزند، قبل از اینکه رهبری آن تصمیم به حمله مجدد بگیرد.
همانطور که از این نشریه می نوسید، برای حفظ رهبری جهانی، ایالات متحده در تلاش است مجموعه ای از اقدامات را برای مهار روسیه با سلاح های هسته ای و استراتژیک غیر هسته ای عملی کند. علاوه بر این، نویسنده خاطرنشان می کند، نظریه بازدارندگی در ایالات متحده و کشورهای ناتو با نظریه اقدامات قهرآمیز پیشگیرانه جایگزین شده است.
این مقاله گزارش می دهد که برنامه های درازمدت واشنگتن شامل ایجاد سیستم های تسلیحات آتش راهبردی با کارایی بالا است که بر اساس اصل "حمله شناسایی"، "سیستم های سلاح های انرژی هدایت شده" و سایر سیستم های تسلیحاتی پیشرفته عمل می کنند.
"داگ باندو"، کارشناس ارشد مؤسسه "کاتو" و دستیار ویژه سابق رئیس جمهور رونالد ریگان، پیشتر در مقاله ای برای The American Conservative گفته بود که ایالات متحده به دلیل سابقه خود، حق ندارد کشورهای دیگر را به تهدید جنگ هسته ای متهم کند.
باندو در ادامه می نوسید: "ایالات متحده به عنوان اولین قدرت هسته ای، نه تنها از سلاح های هسته ای استفاده کرد، بلکه اغلب تهدید به استفاده از آنها - حتی علیه کشورهای غیرهسته ای" کرد.
این نشریه آمریکایی خاطرنشان می کند که ایالات متحده تقریباً هر روز به صدور هشدارهای هسته ای ادامه می دهد. باندو به نقل از "وندی شرمن"، معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت که واشنگتن آماده است تا "از تمام ظرفیت های دفاعی ایالات متحده برای محافظت از متحدان، از جمله سلاح های هسته ای، متعارف و ضد موشکی استفاده کند."
پیش از این، وزارت خارجه روسیه از کشورهای دارای سلاح هسته ای خواسته بود تا ثبات استراتژیک جهانی را تضمین کنند و از تحریکات تحریک آمیز با استفاده از سلاح های کشتار جمعی دست بردارند.
وزارت امور خارجه روسیه یادآور شده بود که در زمینه بازدارندگی هسته‌ای، روسیه بر اساس فرضیه غیرقابل قبول بودن یک جنگ هسته‌ای که در آن هیچ برنده‌ای وجود ندارد و دستورالعمل‌های دکترینال آن فقط ماهیت دفاعی دارد و اجازه تفسیر گسترده را نمی‌دهد، عمل می کند.
در این سند وزارت خارجه آمده است: "روسیه همچنان از شکل‌گیری یک معماری جدید و باثبات‌تر امنیت بین‌المللی مبتنی بر تضمین قابل پیش‌بینی‌پذیری و ثبات استراتژیک جهانی و همچنین رعایت اصول برابری، امنیت غیرقابل تقسیم و توجه متقابل به منافع اساسی طرف‌ها حمایت می‌کند".
اخیراً ایالات متحده و متحدانش بارها روسیه را به توسل به باج خواهی هسته ای و تهدید به حمله با سلاح های کشتار جمعی متهم کرده اند. همانطور که پیشتر ولادیمیر پوتین تاکید کرده بود، مسکو هرگز به طور فعال در مورد استفاده از سلاح هسته ای چیزی نگفته است و غرب از این تز در مورد تهدید روسیه برای تأثیر منفی بر کشورهای دوست روسیه استفاده می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала