بیانیه وزیر دفاع اسرائیل درباره احتمال حمله به ایران

© Photo / Twitter / Pražský hrad - Kancelář prezidenta republikyبیانیه وزیر دفاع اسرائیل درباره احتمال حمله به ایران
بیانیه وزیر دفاع اسرائیل درباره احتمال حمله به ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.11.2022
اشتراک
وزیر دفاع اسرائیل اعلام کرد که کشورش قادر به ضربه زدن به ایران است، اما چنین اقدامی باید به دقت سنجیده شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از جروزالم پست، بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل گفت: اسرائیل توانایی ضربه زدن به ایران را دارد، با این حال اگر رهبری این کشور چنین اقدامی را ضروری بداند، باید این تصمیم را به دقت بررسی کند.
وی افزود: "اسرائیل توانایی عملیات در ایران را دارد. ما آمادگی، توانایی و برنامه‌های بلندمدت را داریم. باید برای این احتمال آماده شویم، اما همچنین باید قبل از اقدام به این موضوع با دقت فکر کنیم".
هفته گذشته تزاچی هانگبی، عضو کنست لیکود (پارلمان) گفت که بنیامین نتانیاهو، رهبر حزبش، که احتمالاً پس از بازگشت به قدرت، ریاست دولت جدید اسرائیل را بر عهده خواهد داشت "اگر آمریکا در توافق هسته ای موفق نشود و نتواند علیه تهران اقدامی انجام دهد احتمالا دستور حمله به تاسیسات هسته ای ایران را صادر کند".
به گفته گانتز که به احتمال زیاد به زودی پست ریاست وزارت دفاع را ترک خواهد کرد، گزینه حمله به ایران "باید آماده شود، این موضوع نیز باید قبل از اجرا به دقت بررسی شود".
گانتز در عین حال یادآور شد که در گذشته چنین سناریویی قبلاً در سال های نخست وزیری نتانیاهو در نظر گرفته شده بود، اما در نهایت تصمیم گرفته شد که حمله نشود. گانتز خاطرنشان کرد: آخرین باری که نیروهای دفاعی اسرائیل در حالت آماده باش حداکثر قرار گرفتند، من رئیس ستاد کل ارتش بودم و همانطور که منتشر شد، تصمیم به عدم انجام این کار توسط همان نخست وزیری گرفته شد که انتظار می رود این کار را به دست بگیرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала