امضای تفاهم نامه‌ ۴۰میلیارد دلاری با "گاز پروم" و پیگیری سواپ گازی

© Photo / IRNAوزیر نفت اوجی
وزیر نفت اوجی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.11.2022
اشتراک
امضای تفاهم‌نامه‌ ۴۰میلیارد دلاری با "گاز پروم" و پیگیری سواپ گازی
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا- وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران گفت: سواپ فرآورده‌ها را آغاز کرده‌ایم و بحث سواپ گازی را هم دنبال می‌کنیم و امیدواریم در زمستان امسال عملیاتی شود.
به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، "جواد اوجی" در حاشیه جلسه روز چهارشنبه هیأت دولت به خبرنگاران گفت: تفاهم‌نامه‌ای نزدیک به ۴۰ میلیارد دلار با شرکت "گاز پروم" امضا کرده‌ایم که یکی از شرکت‌های بزرگ دنیاست.
وی افزود: همچنین توسعه میادین و خطوط انتقال صادرات گاز را در دستور کار داریم که در این خصوص با روسیه قراردادی در حدود ۴ میلیارد دلار بسته شده است.
وزیر نفت ایران با اشاره به احداث مجتمع‌های ال ان جی در کشور اظهار داشت: با داشتن ذخایر نزدیک به ۳۴ هزار میلیارد مترمکعب یا تریلیون مترمکعب، درست نبود که ال ان جی نداشته باشیم.
اوجی افزود: خوشبختانه با تفاهم‌نامه و توافقاتی که با شرکت "گاز پروم" منعقد شده، همه اینها را در دستور کار داریم و با جدیت در دست پیگیری است.
وی تصریح کرد: سواپ فرآورده‌ها را آغاز کرده‌ایم و بحث سواپ گازی را هم دنبال می‌کنیم و امیدواریم در زمستان امسال عملیاتی شود.
وزیر نفت با اشاره به اقدامات این وزارتخانه برای توسعه سرمایه‌گذاری خارجی خاطر نشان کرد: امروز شرکت‌های بزرگ روسی اعم از شرکتzn وستوک و از همه مهم‌تر شرکت گاز پروم در کشور ما سرمایه‌گذاری می‌کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала