مشاور وزارت خارجه الجزایر درخواست ورود کشور به بریکس را تایید کرد

© Sputnik / perventsev /  مراجعه به بانک تصاویر مشاور وزارت خارجه الجزایر درخواست ورود کشور به بریکس را تایید کرد
مشاور وزارت خارجه الجزایر درخواست ورود کشور به بریکس را تایید کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.11.2022
اشتراک
صالح بوشه، مشاور وزیر امور خارجه الجزایر در مصاحبه با اسپوتنیک گفت که این کشور درخواست رسمی برای پیوستن به بریکس را ثبت کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، او گفت: "بله، شب گذشته ما پیامی رسمی به کشورهای عضو بریکس در مورد تمایل خود برای پیوستن به این اتحاد ارسال کردیم. امیدواریم درخواست ما به سرعت بررسی شود."
روز گذشته لیلا زاروکی، فرستاده ویژه وزارت امور خارجه الجزایر برای مشارکت بین المللی، گفت که الجزایر درخواست پیوستن به بریکس را داده است.
این دیپلمات اطلاع داد: الجزایر درخواست رسمی برای پیوستن به گروه بریکس ارائه کرده است.
اجلاس بریکس در سال 2023 در آفریقای جنوبی برگزار خواهد شد. در حال حاضر بریکس شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است.
لازم به یادآوری است، پیش از این و در چهاردهمین اجلاس کشورهای عضو بریکس، سخنگوی وزارت خارجه روسیه از درخواست ایران و آرژانتین برای عضویت در این گروه خبر داده بود .
همچنین سعید خطیب زاده، نماینده رسمی وزارت امور خارجه ایران نیز ضمن تایید این خبر، از درخواست عضویت ایران در این گروه خبر داده بود.
گروه بریکس هم‌اکنون متشکل از کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین، و آفریقای جنوبی است. سرواژه بریکس (BRICS )هم از کنار هم‌ قرارگرفتن حرف اول نام انگلیسی این کشورها تشکیل شده است. 30 درصد تولید ناخالص و 40 درصد جمعیت جهان در حوزه بریکس تعریف می‌شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала