تورم مواد غذایی در بریتانیا به سطح بی سابقه ای رسید

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر تورم سالیانه آلمان
تورم سالیانه آلمان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.11.2022
اشتراک
براساس اطلاعات منتشر شده توسط شرکت مشاوره ای "کانتار" تورم مواد غذایی در بریتانیا به دلیل افزایش قیمت انرژی و هزینه های نیروی کار به رکورد 14.7 درصد رسیده است.
به گزارش اسپوتنیک، در اطلاعاتی که روزنامه "ایوینینگ استاندارد" منتشر کرده، خاطرنشان می شود که این رقم از سال 2008، و زمانی که شرکت کانتار شروع به بررسی تغییرات قیمت محصولات کرد، بالاترین رقم محسوب می شود. این روزنامه می نویسد در این راستا، متوسط ​​صورتحساب سالانه خواربار در بریتانیا 682 پوند افزایش می یابد.
رئیس بخش خرده فروشی این شرکت مشاوره ای می گوید :" اگر مصرف‌کنندگان به خرید همان اقلام ادامه دهند، صورتحساب خواربار سالانه آنها 682 پوند افزایش می‌یابد. بیش از یک چهارم خانواده‌های بریتانیا می‌گویند که در حال حاضر با مشکلات مالی مواجه هستند، این رقم دو برابر نرخ نوامبر سال گذشته است."
بر اساس اطلاعات منتشر شده در ماه اکتبر توسط اداره آمار ملی بریتانیا، قیمت شیر ​​در مقایسه با سال گذشته بیشترین افزایش را داشته است، یعنی 34.5٪ ، کره - 27.9٪ ، تخم مرغ - 23.2٪ و پنیر - با 21.6٪. با افزایش قیمت مواد غذایی، تعداد بیشتری از بریتانیایی‌ها سوپرمارکت‌های ارزان‌تری را انتخاب می‌کنند، از جمله فروشگاه‌های تخفیف‌دهنده آلمانیAldi و Lidl، که فروش آنها به ترتیب 22.7 و 21.5 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
پس از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، غرب فشار تحریم‌ها را بر روسیه افزایش داد. اختلال در زنجیره تامین باعث افزایش قیمت سوخت و مواد غذایی در اروپا و ایالات متحده شده است. در بریتانیا، افزایش هزینه های زندگی میلیون ها خانوار را تحت تاثیر قرار داده است.
پیش از این، بانک مرکزی انگلیس نرخ بهره پایه را 0.75 درصد یعنی تا رقم 3 درصد افزایش داد. تورم سالانه در بریتانیا در ماه سپتامبر به 10.1 درصد رسید. بانک مرکزی شتاب تورم سالانه در سه ماهه چهارم سال جاری را به 11 درصد و در آینده نزدیک رشد قیمت ها از 10 درصد پیش بینی کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала