گمانه زنی رسانه ها درباره قطع کمک آمریکا به کی‌یف در صورت پیروزی جمهوری خواهان

© Sputnik / Igor Mikhalev /  مراجعه به بانک تصاویر در آمریکا نگران رشد احساسات طرفداری از روسیه هستند
در آمریکا نگران رشد احساسات طرفداری از  روسیه هستند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.11.2022
اشتراک
واشنگتن پست: در صورت پیروزی جمهوری خواهان، ایالات متحده کمک به کی‌یف را قطع یا متوقف می کند.
به گزارش اسپوتنیک، ایالات متحده در صورت موفقیت نمایندگان حزب جمهوری خواه در انتخابات میان دوره ای کنگره در 8 نوامبر، ممکن است کمک به کی‌یف را کاهش دهد یا حتی متوقف کند و به آن یک "زمستان جمهوریخواه" بدهد. ایشان تارور، ستون نویس روزنامه آمریکایی واشنگتن پست و متخصص روابط بین الملل، روز دوشنبه این نظر را بیان کرد.
این نشریه به بیانیه تیلور گرین جمهوری خواه استناد می کند که گفته بود اوکراین تحت رهبری جمهوری خواهان "یک پنی دریافت نخواهد کرد." ستون نویس این روزنامه نوشت: "انتظار می رود حزب او در انتخابات میان دوره ای روز سه شنبه به دستاوردهای قابل توجهی دست یابد و احتمالاً می تواند مسیر رویکرد ایالات متحده برای حمایت از مقاومت اوکراین را تغییر دهد.
به گفته وی، در حزب جمهوری خواه در مورد میزان حمایت از اوکراین اتفاق نظر وجود ندارد. این نشریه می گوید که گرین دیدگاه بخشی از رای دهندگان جمهوری خواه را نشان می دهد، موضع مخالف توسط نمایندگان برجسته تر حزب، مانند میچ مک کانل، رهبر اقلیت جمهوری خواه در سنا، که از افزایش کمک های نظامی به کی‌یف حمایت می کند، ابراز می شود.
انتظار می‌رود مجلس نمایندگان تحت رهبری جمهوری‌خواهان، از جمله، فشارها را بر دولت [رئیس‌جمهور جو بایدن] به خاطر اقداماتش برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و همچنین افزایش فشار سیاسی بر ایران افزایش دهد. به عقیده وی، اوکراین نیز نباید روی حمایت حساب کند، زیرا کنگره قبلاً تخصیص کمک تا سقف 60 میلیارد دلار را تصویب کرده است و کی‌یف به طور مداوم از غرب می خواهد میزان کمک ها را افزایش دهد. نویسنده مطالب یادآور می شود که در آستانه انتخابات، کاندیداها و قانونگذاران مختلف از حزب جمهوری خواه اعلام کردند که بودجه باید متوقف شود.
او افزود که در اروپا از قطع کمک به کی‌یف می ترسند، زیرا سیاستمداران اروپایی ممکن است نتوانند "اراده سیاسی برای پر کردن شکاف" از خود نشان دهند. این روزنامه همچنین در مورد چشم انداز کمک از ایالات متحده و در کی‌یف نگران است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала