گزارش و تحلیل

روسیه سلاحی قوی تر از "سوپر بمب هسته ای" دارد

© Sputnik / Alexander Vilf /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه سلاحی قوی تر از "سوپر بمب هسته ای" دارد
روسیه سلاحی قوی تر از سوپر بمب هسته ای دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.11.2022
اشتراک
کاربر Baijiahao : توپول-ام ICBM"سوپر بمب هسته ای" محسوب می شود. اما روسیه سلاح قوی تری هم دارد.
اسپوتنیک، یک کاربر پرتال چینی Baijiahao نوشت: شما می توانید هر طوری که می خواهید از روسیه انتقاد کنید، اما حق ندارید بگویید که موشک های روسی بد هستند. آنها تا به حال هم در صدر جهان و در خط مقدم توسعه و تحقیق قرار دارند. امروز ما در مورد موشکی صحبت خواهیم کرد که حتی از یک سوپر بمب هسته ای قدرتمندتر است - موشک بالستیک قاره پیمای ICBM توپول-ام. این چه سلاحی است؟ و چقدر قوی است؟
با گسترش درگیری بین روسیه و اوکراین، هزینه های نظامی روسیه با سرعت سرسام آوری در حال افزایش است. اما پوتین به خوبی می‌داند که برای داشتن صدا در عرصه بین‌المللی و حفاظت از خاک کشورش در مقابل تعرض، نمی‌توان در توسعه صنایع دفاعی صرفه ‌جویی کرد. شما باید مشت محکمی داشته باشید.
بنا براین روسیه یک موشک قاره پیمای بالستیک قابل مقایسه با توپول-ام ساخته است. اگر به آن نگاه کنید، ممکن است فکر کنید: آیا این Topol-M نیست؟ شاید این یک مدل مدرن باشد. اما فقط طراحی ظاهری مشابه است. اگرچه هر دو از واحدهای خودکششی پرتاب می شوند، اما در واقع خودروهای متفاوتی هستند. ساختار داخلی و فناوری این موشک ها متفاوت است.
در طراحی Topol-M ICBM هنوز از نسل قبلی هدایت اینرسی Topol و یک طرح سه مرحله ای مشترک با موتورهای تقویت کننده سوخت جامد استفاده می شود. نسبت اجزای مخلوط در سوخت تغییر کرده است، بنابراین Topol-M قادر است کلاهک بزرگتری را نسبت به مدل قبلی حمل کند. دقت اصابت به هدف نیز افزایش یافته است.
در مورد موشک بالستیک قاره پیما یارس، می توان گفت که این موشک توسط موسسه مهندسی حرارتی مسکو ساخته شده است. طول ICBM حدود 23 متر، قطر آن حدود 3 متر است. ویژگی اصلی این است که برد شلیک 12 هزار کیلومتر دارد. بنابراین، از هر نقطه ای در روسیه که پرتاب شود، می تواند به هر گوشه ای از جهان ضربه بزند.
باربری مفید "یارس" انسان را حتی بیشتر تحسین می کند. یک ICBM می تواند چهار کلاهک بیشتر از توپول-ام حمل کند. این توانایی ضربه آن را چند برابر افزایش می دهد. یک کلاهک برای 200 هزار تن TNT طراحی شده است و کل قدرت انفجاری یارس می تواند معادل یک میلیون تن باشد! چه کسی از چنین قدرتی نمی ترسد؟
یارس توانایی باورنکردنی دیگری نیز دارد: هیچ سیستم دفاع موشکی در جهان نمی تواند مانع از نفوذ این موشک شود. حداکثر سرعت "یارس" به 14 ماخ می رسد. فقط تصور کنید: یک ICBM با قدرت معادل یک میلیون TNT می تواند به سرعت 14 ماخ برسد! اکثر ضد موشک ها حتی نمی توانند شعله دم آن را تشخیص دهند. این چقدر ترسناک است! حتی یک سیستم رهگیری توسعه یافته، اصولاً قادر به مسدود کردن یارس با دقت 100٪ نیست. و به محض رسیدن موشک به هدف، علف برای مدت طولانی در شعاع صد کیلومتری رشد نخواهد کرد.
بنابراین، نویسنده به همه کشورهای غربی توصیه می کند که وضعیت را به درستی ارزیابی کنند و عقب نشینی نمایند، حتی اگر این کار برایشان دشوار باشد. منتظر نباشید که خرس قطبی عصبانی شود و یارس به هوا بفرستد. همینکه موشک به آسمان برود، توقف ناپذیر خواهد بود. اگر واقعاً کار به این نتیجه برسد، می توانید اسرار خود را فقط با خداوند در میان بگذارید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала