محققان آمریکایی روسیه را به دخالت در انتخابات کنگره متهم کردند

© AFP 2023 / Emmanuel Dunandاهدای جایزه ی پولیترز به روزنامه نیویورک تایمز به خاطر مقاله ای درباره پوتین
اهدای جایزه ی پولیترز به روزنامه نیویورک تایمز به خاطر مقاله ای درباره پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.11.2022
اشتراک
محققان آمریکایی، روسیه را به تلاش برای مداخله در انتخابات 8 نوامبر کنگره این کشور متهم می کنند
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی می نویسد کارشناسان و محققان امنیت دیجیتال آمریکایی از تلاش های روسیه برای مداخله در انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا که در 8 نوامبر 2022 در این کشور برگزار می شود، خبر داده اند.
این نشریه می‌گوید: "محققان مجموعه‌ای از عملیات اطلاعاتی روسیه را برای تأثیرگذاری بر انتخابات ایالات متحده و احتمالاً تضعیف حمایت از اوکراین شناسایی کرده‌اند".
به گفته این نشریه، عملیات اطلاعاتی فعلی روسیه، که در شبکه های اجتماعی انجام می شود، در مقایسه با انتخابات ریاست جمهوری 2016 ایالات متحده "به طور قابل توجهی کمتر" است، اگرچه همچنان بر "کاربران" تأثیر می گذارد.
این روزنامه می نویسد: "هدف مانند گذشته برانگیختن خشم رای دهندگان محافظه کار و تضعیف اعتماد به سیستم انتخاباتی آمریکا است".
در این گزارش همچنین اشاره شده است که هدف جدید کمپین اطلاعاتی روسیه در ایالات متحده ظاهراً حمایت آمریکا از اوکراین است که فدراسیون روسیه در تلاش است از طریق نفوذ خود بر جمعیت این کشور در سیستم عامل های آنلاین، تضعیف کند.
روسیه بارها اتهامات مداخله آمریکا در گذشته از جمله در انتخابات آمریکا را رد کرده است. "دیمیتری پسکوف"، سخنگوی کرملین این اتهامات را "کاملا بی اساس" خواند. همچنین سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در سخنانی درباره مداخله ادعایی روسیه در انتخابات کشورهای مختلف اظهار داشت که هیچ واقعیتی وجود ندارد که این موضوع را تایید کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала