حزب سوسیال دموکرات آلمان خواستار تحریم های بیشتر علیه ایران شد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / پرچم آلمان
پرچم آلمان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.11.2022
اشتراک
حزب سوسیال دموکرات آلمان اقدامات مقامات ایرانی علیه تظاهرکنندگان را محکوم کرد و خواستار تحریم های بیشتر علیه جمهوری اسلامی شد.
به گزارش اسپوتنیک، در قطعنامه ای که در پایان کنگره حزب سوسیال دموکرات آلمان به تصویب رسید آمده است:" کشتار، ترور سیاسی، تعدادی زیادی مجروح و همچنین زندانیان بسیار، بیان جدیدی از ایدئولوژی ضد انسانی و خشونت رژیم ایران است".
در این بیانیه با تاکید بر آنکه دولت فدرال باید از تمامی مجاری قاونی برای اعتراض دیپلماتیک علیه اقدامات مقامات در ایران استفاده کند، آمده است:" تا زمانی که مردم ایران با کمک زور وحشیانه در آزادی خود محدود هستند، هیچ روابط عادی با مقامات ایران نباید وجود داشته باشد".
به عقیده اعضای این حزب، دولت آلمان همچنین باید اطمینان حاصل کند که شورای حقوق بشر سازمان ملل تصمیم به انجام تحقیقات مستقل در مورد نقض حقوق بشر در ایران بگیرد. اخراج ایرانیان تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآید و روند اخذ ویزا برای افراد آسیب پذیر ساده شود.
این قطعنامه همچنین خواستار پایبندی به توافق هسته ای است. به گفته "لارس کلینگ بیل"، رئیس مشترک این حزب، ایران نباید سلاح هسته ای داشته باشد. در پایان این سند آمده است: "دستیابی ایران به توانایی ساخت سلاح هسته‌ای در آینده به معنای تهدیدی برای صلح و امنیت مردم در خود ایران، در کل خاورمیانه، و حتی موجودیت اسرائیل خواهد بود".
پیش از این اتحادیه اروپا 11 شخص حقیقی و 4 شخص حقوقی ایران از جمله معاون پلیس ایران را تحریم کرده بود. اتحادیه اروپا این اقدام را به دلیل نقض حقوق بشر در ایران دانست. تشدید تحریم‌ها علیه ایران نیز یکی از محورهای نشست وزرای خارجه کشورهای گروه هفت (G7) در مونستر در غرب آلمان بود که 3 تا 4 نوامبر برگزار شد. "آنالنا بربوک"، وزیر امور خارجه آلمان با همتایان اروپایی و فراآتلانتیک خود در مورد این موضوع به توافق رسید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала