امریکا از برنامه خود برای کمک به ترکمنستان برای بهره برداری از تحریم های روسیه خبر داد

امریکا
امریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.11.2022
اشتراک
وزارت خارجه ایالات متحده اعلام کرد که دولت این کشور با دولت ترکمنستان برای سودرسانی به بخش های مختلف اقتصادی این کشور از آثای تحریم های اعمالی بر علیه فدراسیون روسیه کار می کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تاس، دونالد لو دستیار وزیر خارجه ایالات متحده امریکا در بخش آسیای مرکزی و جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد که کشور متبوعش مصمم است با دولت ترکمنستان و بخش های تجاری این کشور در راستای بهره مندی از محدودیت ها علیه روسیه همکاری نماید.
لو در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود اذعان کرد: "بزرگترین بانکهای قزاقستان توسط مالکان روسی آنها به مالکان قزاق فروخته شده اند. آلفا بانک و ازبر بانک اینک در قزاقستان بانکهای قزاق می باشند. یعنی اینکه تجار قزاق اینک از بانکهای کسب سود می کنند که متعلق به تجار روس بودند. ما خوشحال خواهیم شد که با دولت ترکمنستان و حلقه های تجاری این کشور برای اینکه در خصوص کسب سود بیشتر آنها از تحریم ها، مساعدت نماییم".
وی افزود که دولتهای امریکا و ترکمنستان در حال کار بر روی این مسئله هستند تا نهادهای مختلف در این کشور تا حد ممکن کمتر تحت تاثیر آثار تحریم های روسیه قرار گیرند. وی اظهار کرد: "من فکر می کنم خطر ها برای اقتصاد این کشور حداقل می باشند. شما همکاری بزرگی با روسیه در حوزه دفاعی ندارید و تجارت زیادی با الیگارش های روسی صورت نمی دهید. یک حوزه ای که می تواند با دشواری های وابسته با تحریم ها مرتبط باشد، عملیاتهای بانکی می باشند که از طریق روسیه صورت می پذیرند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала