اقتصاددانان غربی دلیل شکست تحریم های ضد روسی را عنوان کردند

تحریم های ضد روسی
تحریم های ضد روسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.11.2022
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه ار ب کا: کارشناسان Bruegel و IIF میزان اثربخشی و چشم اندازهای تحریم ها علیه روسیه را مورد نقد و بررسی قرار دادند.
شبکه تلویزیونی "ار ب کا" گزار ش می دهد که تحریم های ضد روسی آنطور که کشورهای غربی انتظار داشتند نتیجه بخش نبوده اند، این در حالیست که این تحریم ها می توانند در چشم انداز بلند مدت اثر خود را بر اقتصاد روسیه بگذارند. اقتصاددانان مرکز تحلیلی اروپایی Bruegel و انستیتوی سرمایه های بین المللی واشنگتن IIF در مقاله "چگونه تحریم های بر روسیه اثر گذاشتند" اعلام کردند که راهبرد دفاعی روسیه که در غرب آنرا "قلعه روسیه" نام می نهند، موثر تر از سیستم محدودیت های ایالات متحده امریکا و اتحادیه اروپا بوده است.
این کارشناسان تصریح می کنند: "بواسطه عکس العمل سنجیده بانک (مرکزی) روسیه ، تحریم ها در حوزه مالی نتوانستند عامل ایجاد بحران مالی در روسیه شوند و محدود سازی فعالیت های اقتصادی در روسیه کمتر از آن چیزی بود که تصور می شد". این در حالیست که نویسندگان این مقاله می افزایند که بسیاری از تحریم ها اثر تعویقی دارند. بعنوان مثال امیدواری های بسیاری به محدودیت های انرژی اختصاص داده شده است که بعقیده نویسندگان می توانند اتحادیه اروپا را علیرغم سختی ها در زمستان آتی، از وابستگی به منابع روسی رها نمایند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала