گزارش و تحلیل

ذاکر: صلح یا جنگ را مقام معظم رهبری تبیین می کنند

© Photo / IRNAسلمان ذاکر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی
سلمان ذاکر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.11.2022
اشتراک
اختصاصی
روزنامه وال استریت ژورنال روز گذشته اعلام کرد ریاض شواهد و اطلاعات خود را درباره قصد حمله جمهوری اسلامی ایران به خاک عربستان در اختیار واشنگتن قرار داده است.
آمریکا و چند کشور منطقه در پی هشدار عربستان سعودی درباره حمله احتمالی ایران به خاک این کشور سطح آمادگی نیروهای نظامی خود را در منطقه افزایش داده اند.
گزارش ‌ها از تغییر میزان آمادگی نظامی آمریکا متغییر است، در حالی که یک مقام دولت آمریکا به شبکه سی ان ان گفت: "جت‌ های جنگنده اف ۲۲ آمریکا در عربستان همین حالا آماده مقابله با هرگونه تهدید از سوی ایران هستند"، مقامی دیگر گفت: "آمریکا سطح آمادگی در منطقه را تغییر نداده چرا که تهدیدی را مستقیما متوجه خود نمی داند."
روزنامه وال استریت ژورنال همچنین از قول مقام‌های عربستان سعودی خبر داده، تهدید حمله جمهوری اسلامی ایران شامل خاک عراق و به ویژه منطقه کردستان و اربیل نیز می‌شود.
واکنش ایران به ادعاهای جنگ با عربستان سعودی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.11.2022
واکنش ایران به ادعاهای جنگ با عربستان سعودی
از سوی دیگر پت رایدر، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا(پنتاگون) گفت که دولت جو بایدن نگران تهدیدهای جمهوری اسلامی ایران علیه عربستان سعودی است و عربستان سعودی از هم‌پیمانان کلیدی آمریکا در منطقه خلیج فارس محسوب میشود.
او تاکید کرد:
ما نگران شکل این تهدید هستیم و از طریق کانال‌های نظامی و اطلاعاتی با سعودی‌ها در تماس دائمی هستیم و در دفاع از منافع و شرکای خود در منطقه تردید نخواهیم کرد.
او توضیح بیشتری در مورد نوع و شکل تهدید و این که این تهدید از چه زمانی از سوی جمهوری اسلامی آغاز شده و بابت چیست، نداد.
آقای دکتر سلمان ذاکر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در این زمینه به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:
نباید فراموش کرد که عملاً ایالات متحده آمریکا اکنون ۴۲ سال است که با تحریمات متعدد به ایران حمله کرده، اما سیاست خارجی و داخلی جمهوری اسلامی ایران به ویژه تصمیم گیری در رابطه با صلح یا جنگ به رهبر ایران به عنوان فرماندهی کل قوا محول شده است و سیاست های راهبردی در امر مقابله با دشمنان، حفظ کیان نظام و تمامیت ارضی، امنیت ملت و خاک جمهوری اسلامی ایران یک امر واجب و غیر قابل اغماض است.
وی ضمن تاکید بر قدرت نظامی ایران و پیشرفت های آن، بیان کرد:
آمریکا و عربستان سعودی به خوبی آگاه اند که جمهوری اسلامی ایران با ۴۰ سال پیش تفاوت های بزرگی دارد، این ایران مشابه ایران در زمان جنگ با عراق صدام نیست که حسرت یک موشک را برای مقابله به مثل داشتیم، امروز موشک های نقطه زن و دور بردی داریم که مایه ی افتخار ما هستند و ابر قدرت های اطراف ما برای خرید آنها مشتاق اند.
آقای دکتر سلمان ذاکر، سیاست های رسانه ای آمریکا با حمایت مالی عربستان را علت نا آرامی های ایران عنوان کرد و اظهار داشت:
ما در مراحل ابتدایی می توانیم آنها را به بدبختی، نا امیدی و پشیمانی برسانیم و به خوبی آگاهی داریم که این کشور ها با تهاجم نرم و رسانه ای به ایران حمله ی فرهنگی کردند و سعی کردند افکار ملت و جوانان ما را مغشوش کنند، اما این موضوعات برای قوام نظام ما مساله ای نیست و نظام اسلامی قوی تر از این مسائل است.
وی افزود:
سیاست های کلی ما را درباره صلح یا جنگ مقام معظم رهبری تبیین میکنند و سپاه و ارتش مسئول اجرای آن هستند اما هیچ یک از این بخش ها هیچگونه اطلاعیه ای در این رابطه منتشر نکردند و رسانه های رسمی ما نیز به همین ترتیب اما کماکان اذن این موضوع با رهبر ایران است و هر چه اعلام شود قطعا عملیاتی خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала