واکنش ایران به ادعاهای جنگ با عربستان سعودی

© Photo / IRNAواکنش ایران به ادعاهای جنگ با عربستان سعودی
واکنش ایران به ادعاهای جنگ با عربستان سعودی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.11.2022
اشتراک
کنعانی: اینگونه خبرسازی های مغرضانه با هدف ایجاد فضای منفی علیه جمهوری اسلامی ایران و تخریب روندهای مثبت جاری با کشورهای منطقه صورت می گیرد.
به گزارش اسپوتنیک، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور‌ خارجه ایران در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد گزارش منتشر شده در روزنامه وال استریت ژورنال مبنی بر تهدیداتی علیه یکی از کشورهای منطقه و اتهامات بی پایه و اساس به جمهوری اسلامی ایران در این خصوص اظهار داشت: اینگونه خبرسازی های مغرضانه از سوی برخی محافل غربی و اسرائیلی با هدف ایجاد فضای منفی علیه جمهوری اسلامی ایران و تخریب روندهای مثبت جاری با کشورهای منطقه صورت می گیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس احترام متقابل و در چارچوب اصول و قواعد بین المللی، به سیاست حسن همجواری با همسایگان ادامه می دهد و برقراری و ارتقای ثبات و امنیت در منطقه را در برقراری تعامل سازنده با همسایگان می داند و با جدیت آن را ادامه خواهد داد.
دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.11.2022
واکنش کرملین به خبر احتمال حمله ایران به عربستان
پیشتر روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات سعودی و آمریکایی گزارش داد که عربستان سعودی اطلاعاتی را درباره "حمله قریب الوقوع" ایران به اهدافی در این کشور را با آمریکا به اشتراک گذاشته است.

پیش از این وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعلام کرده بودند که اغتشاشات و اعتراضات در ایران به مرگ دختر جوان مهسا امینی کاملاً توسط سرویس‌های اطلاعاتی خارجی طراحی و اجرا شده است. ایالات متحده، انگلیس، اسرائیل و عربستان سعودی از جمله کشورهایی هستند که ایران آنها را متهم به دخالت در اموز داخلی ایران نموده است.

به گفته مقامات ناشناس، ایالات متحده آمریکا، عربستان سعودی و تعدادی دیگر از کشورهای منطقه سطح آمادگی رزمی نیروهای نظامی خود را افزایش داده اند.

به نوشته این روزنامه، مقامات سعودی گفته اند که ایران ظاهراً قصد دارد هم به خود پادشاهی عربستان و هم به اربیل در کردستان عراق "در تلاش برای منحرف کردن توجهات از اعتراضات داخلی" حمله کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала