- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

گلوله‌باران دو محله دونتسک توسط هیمارس

© Sputnik / Mikhail Parhomenkoجمهوری خلق دونتسک
جمهوری خلق دونتسک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.11.2022
اشتراک
شهردار دونتسک از گلوله باران دو محله این شهر توسط نیروهای مسلح اوکراین با کمک هیمارس خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، شهردار دونتسک از گلوله باران دو محله این شهر توسط نیروهای مسلح اوکراین با کمک هیمارس خبر داد. اولکسی کولمزین شهردار شهر اعلام کرد که دو منطقه دونتسک مورد آتشباری قرارگرفت و در منطقه لنینسکی آتش سوزی رخ داد.
وی در ادامه افزود: " به گفته شاهدان عینی، منطقه لنینسکی و بودیونوفسکی مورد اصابت قرار گرفت. آتش سوزی در نزدیکی فروشگاه بزرگ رادوگا در منطقه لنینسکی به ثبت رسید".
دفتر نمایندگی جمهوری خلق دونتسک همراه با مرکز مشترک کنترل و هماهنگی مسائل مربوط به جنایات جنگی اوکراین، در ساعت 21:15، گلوله باران منطقه لنینسکی دونتسک را با استفاده از سیسام موشکی هیمارس به ثبت رساند. سربازان اوکراینی شش موشک شلیک کردند.
سامانه موشکی پرتاب چندگانه هیمارس در ایالات متحده آمریکا توسط BAE Systemsو لاکهید مارتین در سال های 1996-2000 توسعه یافته و از سال 2003 تولید آن آغاز شده است. برد شلیک موثر برای انواع خاصی از پرتابه ها تا 80 کیلومتر است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала