بدهی خارجی ایران چقدر است؟

© Photo / IRNAبانک مرکزی ایران
بانک مرکزی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.11.2022
اشتراک
پنج میلیارد و ۲۳۹ میلیون دلار از بدهی خارجی ایران، بدهی‌های میان‌مدت و بلندمدت و یک میلیارد و ۹۲۴ میلیون دلار از این میزان بدهی‌های کوتاه‌مدت است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد که میزان بدهی‌های خارجی ایران در پنج ماهه نخست امسال ۱۷.۴۲درصد معادل یک میلیارد و ۵۱۲ میلیون دلار کاهش یافته است.
بانک مرکزی جداول گزیده آمارهای اقتصادی مربوط به مردادماه سال ۱۴۰۱ را منتشر کرد که حاوی جدیدترین اطلاعات و آمارهای اقتصادی در بخش‌های پولی و بانکی، تراز پرداخت‌ها و بازار سرمایه است.
براساس آخرین داده‌های آماری بانک مرکزی، میزان بدهی خارجی ایران در پایان مرداد ماه ۱۴۰۱ براساس سررسید اولیه بدهی‌ها ۷ میلیارد و ۱۶۳ میلیون دلار است. ۵ میلیارد و ۲۳۹ میلیون دلار از بدهی خارجی ایران، بدهی‌های میان‌مدت و بلندمدت و یک میلیارد و ۹۲۴ میلیون دلار از این میزان بدهی‌های کوتاه‌مدت است.
تعهدات بالفعل ایران بر مبنای یورو رقمی بالغ بر هفت میلیارد و ۱۳۱ میلیون یورو اعلام شده که پنح میلیارد و ۲۱۶ میلیون یورو از آن بدهی‌های میان‌مدت و بلندمدت و یک میلیارد و ۱۹۵ میلیون یورو حجم بدهی‌های کوتاه‌مدت است.
حجم بدهی‌های خارجی ایران در پایان اسفندماه سال ۱۴۰۰ معادل ۸ میلیارد و ۶۷۵ میلیون دلار بوده است که این آمار نشان می‌دهد میزان بدهی‌های خارجی ایران در پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۱ حدود یک میلیارد و ۵۱۲ میلیون دلار (که ۱۷.۴۲ درصد) کاهش یافته است.
اعلام  نظر آمریکا درباره کار نیروگاه اتمی بوشهر  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.05.2022
ایران بخشی از بدهی خود بابت ساخت نیروگاه اتمی بوشهر را به روسیه را پرداخت کرد
همچنین میزان بدهی خارجی کشور در پایان مردادماه سال گذشته ۸ میلیارد و ۸۴۰ میلیون دلار بوده که براساس آمار بانک مرکزی مردادماه امسال نسبت به سال گذشته ۱۸.۹ درصد کاهش داشته است.
صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین گزارش خود از سلسله گزارش‌های چشم‌انداز اقتصادی منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا و آسیای مرکزی، ذخایر ارزی در دسترس ایران در سال جاری میلادی را ۳۰.۸ میلیارد دلار برآورد کرده است. این رقم نسبت به سال قبل حدود ۱۳ میلیارد دلار افزایش داشته است. این نهاد بین‌المللی در سال ۲۰۲۱ ذخایر ارزی در دسترس ایران را ۱۷.۷ میلیارد دلار اعلام کرده بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала