- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

ایران دخالتی در جنگ روسیه و اوکراین ندارد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / لغو رژه نیروهای مسلح ایران به خاطر شیوع کرونا
لغو رژه نیروهای مسلح ایران به خاطر شیوع کرونا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.11.2022
اشتراک
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: مبادلاتی که ایران با روسیه دارد مربوط به سال‌ها قبل از جنگ روسیه با اوکراین است و ایران دخالتی در جنگ بین این دو کشور ندارد و هر اتفاقی که می‌افتد، مربوط به خودشان است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سردار ابوالفضل شکارچی معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح و سخنگوی ارشد نیروهای مسلح امروز (شنبه) در حاشیه همایش "حماسه زنان لرده دشتستان" در بوشهر در جمع خبرنگاران گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ دخالتی در جنگ اوکراین ندارد و ادعا‌های رؤسای جمهور آمریکا و اوکراین در این زمینه تهمتی بیش نیست.
وی افزود: رژیم حاکم در اوکراین، جدا از بحث مردم این کشور به‌طور کامل وابسته به اسراییلی ها و آمریکایی‌ها است و با تزریق فکری آن‌ها، نطقی می‌کنند و ما بیشتر این ادعا‌ها را به‌صورت نطق می‌بینیم.
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح اظهار کرد: آن‌ها نظام جمهوری اسلامی و کشور ایران را آزموده‌اند؛ این حرف‌ها و اتهام‌هایی که رؤسای جمهور آمریکا و اوکراین به ایران نسبت می‌دهند، به‌طور کامل دروغ و تهمت است.
وی ادامه داد: مبادلاتی که ایران با روسیه دارد، مربوط به سال‌ها قبل از جنگ روسیه با اوکراین است. ایران دخالتی در جنگ بین این دو کشور ندارد و هر اتفاقی که می‌افتد، مربوط به خودشان است. کشورهای غربی عامل شروع جنگ اوکراین هستند و انواع و اقسام سلاح و تجهیزات نظامی را در اختیار ارتش این کشور می‌گذارد؛ اما ایران را متهم به دخالت در این جنگ می‌کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала