کاخ سفید اظهارات اخیر بایدن درباره ایران را اصلاح کرد

© AP Photo / Evan Vucciکاخ سفید اظهارات اخیر بایدن درباره ایران را اصلاح کرد
کاخ سفید اظهارات اخیر بایدن درباره ایران را اصلاح کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.11.2022
اشتراک
جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید از اظهارات جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا که گفته بود "ایران را آزاد خواهیم کرد" عقب‌نشینی کرد.
به گزارش اسپوتنیک، جان کِربی سخنگوی کاخ سفید، در یک نشست مطبوعاتی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه مقصود جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از گفتن جمله "ما ایران را آزاد می‌کنیم"، چه بوده است، گفت که بایدن با معترضان در ایران ابراز همبستگی کرده است!
جو بایدن بامداد جمعه به وقت تهران در یک گردهمایی تبلیغاتی برای مایک لوین، نماینده دموکرات در شهر اوشن ساید در ایالت کالیفرنیا به هواداران خود گفت: "نگران نباشید، ما ایران را آزاد خواهیم کرد. آنها به زودی خود را آزاد خواهند کرد."
سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید در ادامه درباره مداخلات واشنگتن و حمایت از اغتشاشات ایران، گفت: رئیس جمهور در حال ابراز همبستگی با "معترضان" بود؛ کاری که از همان ابتدا کاملاً بی‌پرده انجام می‌داد.
جو بایدن دیروز (پنجشنبه) در جریان یک گردهمایی تبلیغاتی برای حمایت از یکی از نمایندگان دموکرات کنگره، در ایالت کالیفرنیا گفت که "نگران نباشید، ما ایران را آزاد خواهیم کرد. آنها به زودی خود را آزاد خواهند کرد!"
ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در سخنرانی 13 آبان به اظهارات بایدن واکنش نشان داد و گفت: "چند ساعت قبل مطلع شدم رئیس‌جمهور آمریکا جمله‌ای گفته که شاید از حواس پرتی‌اش بوده باشد. او گفته که ما بنا به آزاد کردن ایران داریم. آقای رئیس‌جمهور، ایران 43 سال قبل آزاد شد و مصمم است به اسارت شما درنیاید. ما هرگز گاو شیرده نخواهیم شد. ملت ایران بارها مواضع خود را اعلام کرده است. امروز دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها هم همین نگاه را دارند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала