شولتز از روسیه خواست از تمدید "قرارداد غلات" امتناع نورزد

© AFP 2023 / John MacdougallКанцлер Германии Олаф Шольц во время интервью немецкой общественной телекомпании ARD
Канцлер Германии Олаф Шольц во время интервью немецкой общественной телекомпании ARD - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.11.2022
اشتراک
اولاف شولز، صدراعظم آلمان در پکن در کنفرانس مطبوعاتی با لی کچیانگ، نخست وزیر چین گفت: روسیه نباید با تمدید قرارداد غلات مخالفت کند.
به گزارش اسپوتنیک، رئیس کابینه آلمان که در چین به سر می برد، مدعی شد که وضعیت غذا در جهان پس از شروع عملیات نظامی روسیه در اوکراین بدتر شده است. شولز گفت: "من از رئیس جمهور روسیه می‌خواهم که از تمدید قرارداد غلات که پس از مدتی منقضی می‌شود، خودداری نکند".
در 22 جولای، توافقنامه ای برای حل مشکل عرضه مواد غذایی و کود به بازارهای جهانی در استانبول امضا شد. این توافق بین فدراسیون روسیه و سازمان ملل متحد، مشارکت سازمان جهانی را در کار حذف محدودیت های ضد روسی که مانع از صادرات محصولات کشاورزی و کود می شود، فراهم می کند. سندی دیگر مکانیسمی را برای صادرات غلات از بنادر دریای سیاه که توسط کیف کنترل می شود، مشخص می کند. مرکز هماهنگی مشترک در استانبول که توسط فدراسیون روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل ایجاد شده است، برای بازرسی کشتی های حاوی غلات به منظور جلوگیری از قاچاق سلاح و حذف اقدامات تحریک آمیز طراحی شده است.
ترتیبات صادرات محصولات کشاورزی از اوکراین در اواسط نوامبر به پایان می رسد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала