سازمان ملل، قطعنامه روسیه در مورد عدم حمایت از نژادپرستی را تصویب کرد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر برگزاری نشست نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه با نماینده سازمان ملل در امور سوریه
برگزاری نشست نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه با نماینده سازمان ملل در امور سوریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.11.2022
اشتراک
مجمع عمومی سازمان ملل پیش نویس قطعنامه روسیه در مورد مبارزه با حمایت از نازیسم و نژادپرستی را تصویب کرد
به گزارش اسپوتنیک، 106 کشور روز جمعه به سندی با عنوان "مبارزه با قهرمان سازی" نازیسم، نئونازیسم و ​​سایر اعمالی که به تشدید اشکال مدرن نژادپرستی، تبعیض نژادی و بیگانه هراسی رای مثبت دادند. 51 کشور رای منفی و 15 کشور نیز رای ممتنع دادند.
این قطعنامه هر ساله توسط مجمع عمومی سازمان ملل تصویب می شود. پس از تصویب در کمیته، باید در مجمع عمومی به رای گذاشته شود.
این قطعنامه توصیه می‌کند:"کشورها اقدامات مناسبی را از جمله در زمینه قانون‌گذاری و آموزش، مطابق با تعهدات بین‌المللی خود در زمینه حقوق بشر، اتخاذ کنند تا از بازنگری در تاریخ و نتایج جنگ جهانی دوم جلوگیری کنند. انکار جنایات علیه بشریت و جنایات جنگی ارتکابی در طول جنگ جهانی دوم".
نگارندگان این سند حوادث مربوط به تبلیغ نازیسم، به ویژه استفاده از نقاشی های دیواری طرفدار نازی ها، از جمله بر روی بناهای یادبود قربانیان جنگ جهانی دوم را به شدت محکوم می کنند.
این قطعنامه از دولت‌ها می‌خواهد که همه اشکال تبعیض نژادی را با همه ابزارهای مناسب، از جمله، در صورت لزوم، با قانون حذف کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала