بلینکن: آمریکا با تحویل احتمالی تانک های آلمانی به اوکراین مخالف نیست

© AFP 2023 / Christof Stacheبلینکن: ایالات متحده با تحویل احتمالی تانک های آلمانی به اوکراین مخالف نیست
بلینکن: ایالات متحده با تحویل احتمالی تانک های آلمانی به اوکراین مخالف نیست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.11.2022
اشتراک
وزیر امور خارجه آمریکا: ایالات متحده با ارسال احتمالی تانک توسط آلمان به اوکراین مخالف نیست و از تصمیمات حاکمیتی سایر کشورها در این راستا حمایت می کند.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه گفت: ایالات متحده با ارسال احتمالی تانک توسط آلمان به اوکراین مخالف نیست و از تصمیمات حاکمیتی سایر کشورها در این راستا حمایت می کند.
بلینکن افزود: "در مورد موضوع تامین تانک، ما هیچ اعتراضی نداریم. ما از هر کشوری که چنین تصمیماتی اتخاذ کند، حمایت می کنیم و معتقدیم که چنین اقدامی واقعا می تواند به اوکراین کمک کند و نیازهای آن را برآورده کند".
سفیر سابق اوکراین در آلمان، آندری ملنیک، پیشنهاد ایجاد یک "ائتلاف تانک" را داد که هدف آن انتقال صدها تانک آلمانی لئوپارد 2 به کی‌یف است. اولاف شولز، صدراعظم آلمان، در پاسخ، در مورد امتناع آلمان صحبت کرد. توضیح مقامات برای انتقال تانک های لئوپارد 2 به اوکراین نیاز به "پرهیز از اقدام یکجانبه" اعلام شد.
اوکراین بارها از مقامات آلمانی ابراز نارضایتی کرده است. در ماه ژوئن، آلکسی آرستوویچ، مشاور رئیس دفتر ولادیمیر زلنسکی، اظهار داشت که اوکراین هنوز 5000 کلاه ایمنی وعده داده شده توسط آلمان را ندیده است. و متعاقباً ، ملنیک سفیر برکنار شده حتی در شبکه های اجتماعی عکسی از یک حلزون با یک نوشته به پوسته اش منتشر کرد این تصویر "سلاح های آلمانی برای اوکراین در راه است" همراه بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала