کاخ سفید: ایران قصد دارد موشک های زمین به زمین به روسیه بدهد

© AP Photo / Susan Walshکاخ سفید: ایران قصد دارد موشک های زمین به زمین به روسیه بدهد
کاخ سفید: ایران قصد دارد موشک های زمین به زمین به روسیه بدهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.11.2022
اشتراک
کربی: ایالات متحده "دلایلی برای این باور دارد" که ایران قصد دارد موشک های زمین به زمین به روسیه ارسال کند.
به گزارش اسپوتنیک، جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی آمریکا، بدون توضیح اینکه چرا واشنگتن چنین فکر می کند، گفت که ایالات متحده "دلایلی برای این باور دارد" که ایران قصد دارد موشک های زمین به زمین به روسیه ارسال کند، اما هنوز این کار را انجام نداده است.
وی مدرکی برای این نسخه ارائه نکرده است. مسکو و تهران پیشتر اطلاعات مربوط به عرضه ادعایی تسلیحات ایرانی به طرف روسی را رد کرده بودند.
کربی ادامه داد: "تا به امروز هیچ نشانه‌ای مبنی بر انجام چنین محموله‌هایی مشاهده نمی‌کنیم، اما به نظارت دقیق ادامه می‌دهیم. دلایلی داریم که باور کنیم این اتفاق خواهد افتاد، اما هنوز هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که قبلاً این اتفاق افتاده است".
پیشتر نیز در اظهار نظری مشابه دولت ایالات متحده قبلاً ادعا کرده بود که ایران قصد دارد هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه برای استفاده در عملیات نظامی ویژه در اوکراین ارائه دهد.
تهران قاطعانه اتهامات مبنی بر انتقال پهپادهای ایران به روسیه برای استفاده در درگیری در اوکراین را رد می کند. ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه پیشتر اعلام کرده بود که موضوع خرید پهپادهای جنگی روسیه از ایران به طور مصنوعی در رسانه های آمریکایی مطرح شده است. سخنگوی پنتاگون خاطرنشان کرد که ایالات متحده هیچ مدرکی دال بر اینکه ایران موشک های زمینی برای انهدام اهداف زمینی به روسیه می دهد، ندارد. کرملین همچنین خاطرنشان کرد که آنها اطلاعاتی در مورد تسلیحات ایرانی ندارند - دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه، دمیتری پسکوف، گزارش داد که 'از تجهیزات روسی با نام های روسی استفاده می شود".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала