پیام میخائیل اولیانوف درباره گفتگوى ايران و آژانس پيرامون برجام

© Sputnik / Alexandr Natruskin  /  مراجعه به بانک تصاویر توئيت اوليانوف درباره گفتگوى ايران و آژانس پيرامون برجام
توئيت اوليانوف درباره گفتگوى ايران و آژانس پيرامون برجام - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.11.2022
اشتراک
نماینده دائم روسیه در وین: ایران و آژانس قادر خواهند بود مسائل مربوط به توافق هسته ای را از طریق گفتگو حل کنند.
به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان های بین المللی در وین، روز چهارشنبه، گفت: ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) قادر خواهند بود به سرعت مسائل باقی مانده در مورد برنامه هسته ای ایران را از طریق گفت و گو کاری حل و فصل کنند.
وی در توییتی نوشت: "هم اکنون آرزو کردم که همکاران ایرانی‌ام با دبیرخانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رایزنی‌های سازنده داشته باشند. مطمئن هستم که مسائل باقی‌مانده در رابطه با برنامه هسته‌ای سابق ایران می‌تواند به سرعت از طریق گفت‌وگوی کاری حل و فصل شود".
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، پیش از این روز چهارشنبه گفته بود که تهران در روزهای آینده هیاتی را برای مذاکره با آژانس به وین می‌فرستد.
آژانس در حال حاضر در حال بررسی منشا ذرات اورانیوم در سه سایت هسته ای اعلام نشده در ایران است. الزام دسترسی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به این تأسیسات، به یکی از شروط کلیدی برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته‌ای ایران تبدیل شده است. شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در 8 ژوئن قطعنامه‌ای را تصویب کرد که تهران را به دلیل امتناع از ارائه اطلاعات در مورد منشأ مواد هسته‌ای یافت شده در این تاسیسات محکوم می‌کرد. 30 کشور عضو شورا به این سند رای مثبت دادند، روسیه و چین رای منفی دادند و هند، لیبی و پاکستان رای ممتنع دادند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала