آمریکا خواهان حذف ایران از کمیسیون زنان سازمان ملل متحد شد

© AP Photo / Andrew Harnikآمریکا خواهان حذف ایران از کمیسیون سازمان ملل متحد در مورد وضعیت زنان شد
آمریکا خواهان حذف ایران از کمیسیون سازمان ملل متحد در مورد وضعیت زنان شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.11.2022
اشتراک
معاون رئیس جمهور آمریکا : ایالات متحده خواهان حذف ایران از کمیسیون سازمان ملل در مورد وضعیت زنان است.
به گزارش اسپوتنیک، کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه گفت: "با توجه به اعتراضات ادامه دار در ایران، ایالات متحده قصد دارد با شرکای خود برای دستیابی به حذف این کشور از کمیسیون سازمان ملل در مورد وضعیت زنان همکاری کند".
هریس در بیانیه ای که توسط کاخ سفید منتشر شد، گفت: "ایران با انکار حقوق زنان و آزار و اذیت وحشیانه مردم خود نشان داده است که شایسته نیست در این کمیسیون کار کند... به همین دلیل است که امروز ایالات متحده قصد خود را برای همکاری با شرکای خود برای اخراج ایران از این کمیسیون اعلام می کند".
معاون رئیس جمهور آمریکا افزود که واشنگتن قصد دارد از "جنبش اعتراضی" در ایران حمایت کند و همزمان از کسانی که به گفته آمریکا در اعمال خشونت آمیز علیه معترضان دخیل هستند، پاسخگو باشد.
ناآرامی‌ها در ایران یک ماه و نیم است که از اواسط شهریورماه در ارتباط با کشته شدن مهسا امینی زن جوان ایرانی پس از بازداشت توسط پلیس آغاز شد. اعتراضات و ناآرامی ها عمدتاً در استان های گیلان، خوزستان، سیستان و بلوچستان، تهران و کردستان صورت می گیرد. مقامات ایرانی کشورهای غربی را به حمایت از معترضان متهم می کنند که در رسانه های خود پیام هایی با ماهیت خرابکارانه و ضد ایرانی منتشر می کنند و همچنین خواستار سرنگونی قدرت در ایران هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала