- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

کدام سلاح های روسیه در عملیات ویژه نظامی در اوکراین بهترین عملکرد را دارند

© Sputnik / Grigoriy Sisoyev /  مراجعه به بانک تصاویر کدام سلاح های روسیه در عملیات ویژه نظامی در اوکراین بهترین عملکرد را دارند
کدام سلاح های روسیه در عملیات ویژه نظامی در اوکراین بهترین عملکرد را دارند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.11.2022
اشتراک
نیروی زمینی روسیه در خصوص موثرترین سلاح ها و تجهیزاتی که در عملیات ویژه استفاده می شود اطلاعاتی را منتشر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، تمام مدل‌های تسلیحات نیروهای زمینی نیروهای مسلح روسیه که قبلاً در عملیات نظامی در سوریه آزمایش شده بودند، اکنون با موفقیت در میدان‌های عملیات ویژه حفاظت از دونباس استفاده می‌شوند. همانطور که فرمانده کل نیروهای زمینی نیروهای مسلح، ژنرال ارتش، اولگ سالیوکوف، خاطرنشان کرد، این تجهیزات به طور کامل ویژگی های تاکتیکی و فنی بالایی که توسط توسعه دهندگان تعیین شده است را تأیید می کند.
وی افزود: "دیگر هیچ شکی وجود ندارد که سامانه موشکی اسکندر-ام همچنان بهترین مجموعه در کلاس خود در جهان است و قادر است هم از موشک‌های بالستیک و هم موشک‌های کروز از یک پرتابگر استفاده کند و هیچ فرصتی برای دشمن در شعاع تا 500 کیلومتر باقی نمی ماند."
در جریان عملیات ویژه، به گفته فرمانده کل، تقریباً ازتمام انواع اصلی تسلیحات پدافند هوایی نظامی استفاده می شود. بزرگترین عملکرد تا به امروز توسط سیستم های موشکی ضد هوایی مدرن S-300V4، Buk-M2 (M3) و Tor-M2 (M2U) نشان داده شده است.
فرمانده ارتش گفت: نتایج استفاده از سامانه‌های پدافند هوایی ارتش تأیید می‌کند که بیشترین بار پوشش نیروها در طول عملیات بر عهده سامانه‌های پدافند هوایی میان‌برد و کوتاه‌برد است.
کارایی در مبارزه با پهپادها و سامانه های موشکی پرتاب چندگانه دشمن توسط سامانه های پدافند هوایی S-300V (B4)، سامانه های پدافند هوایی Buk-MZ (M2) و Tor-M2 (M2U, M2DT) نشان داده شده است. در مواردی که لازم است با اهداف هوایی ناگهانی در ارتفاعات کم و بسیار کم مقابله شود، جنگنده‌های روسی به MANPADS Igla و Verba روی می‌آورند که با کمک آنها بخش قابل توجهی از هواپیماهای سرنشین دار نیروهای مسلح اوکراین از بین رفته است.
وی خاطرنشان کرد: تجزیه و تحلیل سیستم فرماندهی و کنترل پدافند هوایی برای گروه بندی نیروها، ایجاد شده بر اساس ابزارهای کنترل سلاح خودکار Polyana-D4M1 و Barnaul-T از ESU TK، اثربخشی و توانایی کنترل نیروها و وسایل دفاع هوایی را تایید کرد.
استفاده از مجموعه های پهپادها به انجام موفقیت آمیز وظایف در شرایط نبرد مدرن کمک می کند. نیروی زمینی از سامانه های شناسایی کوچک و سبک با پهپادهای کوتاه برد و کوتاه برد و همچنین مدت زمان پرواز کوتاه و متوسط ​​استفاده می کند. در میان آنها، Orlan-10، Orlan-30 و Eleron-3 به خوبی خود را ثابت کرده اند.
به گفته سالیوکوف، نمونه‌های سلاح‌های زرهی نیز با کارایی بالا متمایز شده اند.
این فرمانده توضیح داد: برای اولین بار در شرایط جنگی از تانک های T-90M Proryv-3 استفاده می شود که دارای دید پانوراما است که به فرمانده امکان می دهد وضعیت را در میدان نبرد در همان سطح توپچی-اپراتور ارزیابی کند. در عین حال، این منظره با یک پایه مسلسل از راه دور ترکیب شده است که به فرمانده اجازه می دهد بدون توجه به کار توپچی-اپراتور از محل کار خود به سمت نیروی انسانی دشمن هم از حالت سکون و هم در حال حرکت شلیک کند.
علاوه بر این، خودروهای رزمی پشتیبانی از تانک (BMPT) با موفقیت در طول عملیات ویژه مورد استفاده قرار می‌گیرند که دارای سطح حفاظت و تحرکی مشابه تانک‌ها و سلاح‌های چند منظوره قدرتمند از جمله دو تفنگ خودکار 30 میلی‌متری دوقلو، یک سیستم ضد تانک با چهار آتاکا، موشک مافوق صوت و دو نارنجک انداز خودکار هستند.
فرمانده نیروهای زمینی تاکید کرد: همچنین وسایل نقلیه محافظت شده "Typhoon-K" و مدل های سلاح و تجهیزات نظامی ایجاد شده بر روی شاسی آنها کارایی بالایی در شرایط جنگی نشان می دهد. به عنوان مثال، استفاده از آمبولانس های لنز محافظت شده در طول یک عملیات نظامی ویژه که برای تخلیه مجروحان از میدان جنگ در زیر آتش دشمن طراحی شده است، نجات تعداد زیادی از سربازان و افسران را ممکن کرد.
و البته مجموعه تجهیزات جنگی نسل جدید Ratnik که به نیروهای زمینی اجازه می دهد جان و سلامت پرسنل را حفظ کنند، وفادارانه به سربازان در خط مقدم خدمت می کنند. این تجهیزات از نظر شاخص های کلی کمتر از بهترین آنالوگ های خارجی نیست و از نظر درجه محافظت بسیار برتر از آنها است و 1.3 برابر مساحت اندام های حیاتی را با 1.25 برابر وزن کمتر پوشش می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала