جزییات توقیف نفتکش حمل سوخت قاچاق از زبان فرمانده سپاه

© AP Photo / Marcos Morenoجزییات توقیف نفتکش حمل سوخت قاچاق از زبان فرمانده سپاه
جزییات توقیف نفتکش حمل سوخت قاچاق از زبان فرمانده سپاه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.11.2022
اشتراک
سردارغلامشاهی: نیروی دریایی سپاه با رصد اطلاعاتی هوشمندانه یک شبکه سازمان‌یافته قاچاق سوخت که در آب‌های ساحلی کشورهای همسایه اقدام به دریافت سوخت از شناورهای سبک می‌کرد شناسایی کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سردارعباس غلامشاهی در خصوص جزئیات کشف بزرگترین محموله سوخت قاچاق ایران گفت: نیروی دریایی سپاه با رصد اطلاعاتی هوشمندانه یک شبکه سازمان‌یافته قاچاق سوخت که در آب‌های ساحلی کشورهای همسایه اقدام به دریافت سوخت از شناورهای سبک می‌کرد شناسایی کردند.
وی افزود: با اقدام عملیاتی این کشتی که فقط یکی از تانکرهای نفتکش قاچاق سوخت است و با پرچم و ثبت کشور پاناماست و 144 متر طول دارد و 21 خدمه غیرایرانی داشت، توقیف شد.
فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه گفت: این تانکر در آب‌های سرزمینی یکی از کشورهای همسایه سوخت‌گیری کرد که به‌مقصد یکی از کشورهای خارج از خلیج فارس در حال انتقال بود که آن کشور نیز این سوخت را علیه مردم مظلوم یمن استفاده می‌کرد.
وی تصریح کرد: این کشتی یکی از کشتی‌های قاچاق سوخت است و با توجه به اینکه در آب‌های سرزمینی کشورهای همسایه سوخت‌گیری می‌کرد و دور از دسترس بود با اقدام عملیاتی به‌هنگام خروج از خلیج فارس و تنگه هرمز توقیف شد.
غلامشاهی گفت: نیروی دریایی سپاه تاکنون در راستای جلوگیری از غارت منابع ملی بالغ بر 14 میلیون و 880 هزار لیتر سوخت قاچاق از انواع شناورهای سبک و سنگین کشف کرده است که تنها همین کشتی حامل بیش از 11 میلیون لیتر سوخت قاچاق بود که با فرمان سردار تنگسیری و با حکم مقام قضایی توقیف شده و در حال تحقیقات نهایی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала