ایالات متحده تنها توانسته 10% از 22 هزار فقره اسلحه ارسال شده به اکراین را بررسی کند

تسلیحات امریکایی در اکراین
تسلیحات امریکایی در اکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.11.2022
اشتراک
واشنگتن پست: ایالات متحده از ابتدای عملیات ویژه برنامه ای برای نظارت بر تسلیحات ارسالی به اکراین نداشته است
واشنگتن پست به نقل از منابعی اعلام می کند که ایالات متحده امریکا تنها توانسته بررسی های جداگانه را بر روی 10% از 22 هزار فقره اسلحه ای که به اکراین ارسال کرده، را صورت دهد.
در مقاله این روزنامه آمده است: "بازرسان امریکایی بازرسی های جداگانه را تنها بر روی 10% از 22 هزار فقره تسلیحاتی که از جانب امریکا به اکراین ارسال شده است و نیازمند بازرسی های ویژه می باشند، صورت داده". این در حالی است که روز دوشنبه سخنگوی پنتاگون ضمن تاکید براینکه تا کنون چند بار بررسی هایی صورت گرفته است، اعلام کرده بود که وزارت دفاع امریکا بازرسی ها در خصوص تسلیحاتی که در اختیار اکراین قرار می گیرند، آغاز کرده است تا از سالم بودن آنها، مطمئن شود .
منابع این روزنامه اعتراف کردند که از ابتدای عملیات ویژه ایالات متحده ای برنامه ای برای نظارت بر تسلیحات ارسالی به اکراین نداشته، این در حالیست که در حال حاضر فناوری هایی برای استفاده از بازرسی از راه دوری که می بایست توسط طرف اکراینی در اختیار داده شود.
شایان ذکر است که در اواخر اکتبر ایالات متحده همچنین خبر از طراحی برنامه هایی برای مقابله با نشت تسلیحات به روز در دست بررسی دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала