پوتین، علی اف و پاشینیان بر سر یک بیانیه مشترک به توافق رسیدند

© Sputnik / Gavriil Grigorov/Pool /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин во время рабочей встречи в режиме видеоконференции с губернатором Магаданской области Сергеем Носовым
Президент РФ Владимир Путин во время рабочей встречи в режиме видеоконференции с губернатором Магаданской области Сергеем Носовым - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.10.2022
اشتراک
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت که پس از مذاکرات روز دوشنبه در سوچی با الهام علی‌اف همتای آذربایجانی‌اش و نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان، بر سر بیانیه‌ای مشترک به توافق رسیدند.
به گزارش اسپوتنیک رئیس دولت روسیه در پایان دیدارهای طولانی امروز خود با سران ارمنستان و آذرباییجان گفت: " همکاران عزیز امروز سه جلسه برگزار کردیم، ابتدا با هیات ارمنستان و سپس با نخست وزیر ارمنستان و سپس با هیات آذربایجان و سپس رو در رو با رئیس جمهور صحبت کردیم. و سپس برای دو ساعت و احتمالاً حتی کمی بیشتر، ما سه نفر با هم صحبت کردیم".
پوتنی ادامه داد:" امروز ما بر سر یک بیانیه مشترک به توافق رسیدیم. باید صادقانه بگویم، همه چیز مورد توافق قرار نگرفت، برخی چیزها باید از متنی که قبلاً در سطح متخصصان کار شده حذف می شد."
پوتین تاکید کرد: "با این وجود، من با ارزیابی کلی موافقم که این نشست مفید بود و این شرایط را برای گام‌های بعدی در جهت حل و فصل اوضاع به‌طور کلی ایجاد می‌کند".
ولادیمیر پوتین در ادامه صحبت های خود اضافه کرد:"بحث امروز حاکی از آن است که می‌توانیم درباره آینده همه کشورهایمان نیز مذاکره کنیم. وقتی می‌گویم همه کشورهایمان، روسیه، آذربایجان، ارمنستان و همه کشورهای منطقه است. زیرا همه مردمی که در این منطقه زندگی می‌کنند علاقه‌مند به عادی سازی روابط هستند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала