پوتین با علی اف و پاشینیان دیدار کرد

© Sputnik / Mikhail Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر Президент Азербайджана Ильхам Алиев и президент РФ Владимир Путин во время встречи
Президент Азербайджана Ильхам Алиев и президент РФ Владимир Путин во время встречи - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.10.2022
اشتراک
ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه با الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان و نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان دیدار و گفتگو کرد
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین روز دوشنبه در سوچی روسیه در گفتگوهایی که هر کدام بیش از 2 ساعت به طول انجامید با سران آذربایجان و ارمنستان مسایل قفقاز جنوبی را بررسی کرد.
پوتین و علی اف در مورد عادی سازی اوضاع در قره باغ و همکاری های دوجانبه گفتگو کردند. رئیس جمهور آذربایجان از تلاش های میانجیگری رهبر روسیه قدردانی کرد و خاطرنشان کرد که باکو پنج اصل را ارائه می دهد که موضوع قره باغ بر اساس آنها قابل حل است.
پیش از این دیدار، پوتین و نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان گفتگو کردند. وی پس از گفتگو با رئیس جمهور روسیه اظهار داشت که رویکردهایی را در قبال قره باغ که در پروژه مسکو برای برقراری روابط بین ایروان و باکو در نظر گرفته شده است، قابل قبول می داند.
این مذاکرات پیش از نشست سه جانبه روسیه، ارمنستان و آذربایجان انجام شد.
در پایان سپتامبر 2020، درگیری ها در قره باغ کوهستانی از سر گرفته شد که به ادامه یک درگیری طولانی مدت تبدیل شد و منجر به تلفات غیرنظامی شد. طرفین چندین بار تلاش کردند تا آتش بس برقرار کنند، اما توافق سه جانبه ای که در شب 10 نوامبر حاصل شد، موفقیت آمیز بود. آذربایجان و ارمنستان با وساطت مسکو توافق کردند آتش بس کامل برقرار کنند و اسرا و اجساد کشته شدگان را مبادله کنند. ایروان همچنین مناطق کلباجار، لاچین و آغدام را به باکو واگذار کرد. علاوه بر این، نیروهای حافظ صلح روسیه در منطقه مستقر شده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала