بیانیه وزارت دفاع روسیه در مورد تعلیق حرکت کشتی ها در دریای سیاه

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر ساختمان وزارت دفاع فدراسیون روسیه
ساختمان وزارت دفاع فدراسیون روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.10.2022
اشتراک
وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه بیانیه ای را پیرامون موضوع تعلیق حرکت کشتی های باری در کریدور امنیتی دریای سیاه در راستای "توافق غلات" منتشر کرد
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه دوشنبه شب بیانیه ای به شرح زیر منتشر کرد :
"- تا زمانی که وضعیت پیرامون اقدام تروریستی اوکراین در 29 اکتبر علیه کشتی‌های جنگی و غیرنظامی در شهر سواستوپل مشخص شود، تردد در امتداد کریدور امنیتی تعریف شده توسط "ابتکار دریای سیاه" به حالت تعلیق درآمده است.
- ما تاکید می کنیم که فدراسیون روسیه به عنوان شرکت کننده اصلی در این قراردادها از آنها خارج نمی شود، بلکه آنها را به حالت تعلیق در می آورد.
- در این راستا، حرکت کشتی ها در امتداد کریدور امنیتی غیرقابل قبول است، زیرا رهبری اوکراین و فرماندهی نیروهای مسلح اوکراین از آن برای انجام عملیات نظامی علیه فدراسیون روسیه استفاده می کنند.
- در شرایط کنونی، تا زمانی که طرف اوکراینی تعهدات اضافی مبنی بر عدم استفاده از این مسیر را برای مقاصد نظامی نپذیرد، هیچ بحثی در مورد تضمین امنیت هر شی در جهت مشخص شده وجود نخواهد داشت.
- با در نظر گرفتن این واقعیت که امضای توافقنامه "ابتکار دریای سیاه" برای حمل و نقل ایمن غلات و مواد غذایی از بنادر اوکراین و اجرای آن با میانجیگری دبیر کل سازمان ملل متحد انجام شد، ما موضع خود را به دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل متحد رساندیم.
- ما روی کمک یک سازمان بین‌المللی برای دریافت تضمین‌هایی از اوکراین برای عدم استفاده از کریدور بشردوستانه و بنادر اوکراینی تعیین‌شده برای صادرات محصولات کشاورزی برای انجام عملیات نظامی علیه فدراسیون روسیه حساب می‌کنیم."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала