آمریکا: تحریم هایی را برای مقابله با صادرات تسلیحات ایران اعمال خواهیم کرد

© Photo / IRNAرابرت مالی دیدار نماینده ویژه آمریکا در امور ایران
رابرت مالی دیدار نماینده ویژه آمریکا در امور ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.10.2022
اشتراک
به گفته رابرت مالی، ایالات متحده راه های دیگری برای تلاش در جهت پایان دادن به ارسال تسلیحات ایران در نظر خواهد گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز دوشنبه اعلام کرد که این کشور قصد دارد تحریم ها و سایر اقدامات را برای مقابله با عرضه تسلیحات و تجهیزات نظامی ایران در خارج از این کشور، اعمال کند.
او نیز به تبعیت از دیگر مقامات دولت آمریکا، تهران را به انتقال هواپیماهای بدون سرنشین به مسکو برای استفاده در عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین متهم کرد. وی افزود: "ایالات متحده در حال بررسی است تا تحریم‌هایی را علیه همه کسانی که در ارسال این محموله‌ها دست دارند، حتی به‌طور غیرمستقیم، چه طرف ایرانی، چه طرف روسی یا طرف سوم، اعمال کند. ما راه‌های دیگری برای پایان دادن به عرضه این "محموله های مرگبار" پیدا می‌کنیم."
در ماه اوت، واشنگتن پست مقاله ای را منتشر کرد که مدعی بود ایران پهپادهای خود را به روسیه ارسال می کند. بعداً اظهارات مشابهی نیز از نمایندگان دولت ایالات متحده شنیده شد. "دمیتری پسکوف"، سخنگوی رئیس جمهور روسیه، این گونه پیام ها را گزافه گویی خواند. پسکوف همچنین گفت که کرملین اطلاعاتی در مورد خرید پهپادهای ایرانی توسط روسیه ندارد، این موضوع باید به وزارت دفاع منتقل شود. وی تاکید کرد که روسیه از پهپادهای تولید داخل استفاده می کند. در پایان سپتامبر، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران گفت که تهران از هیچ یک از طرف‌های درگیر در اوکراین حمایت نمی‌کند و با عرضه تسلیحات خارجی به کیف و مسکو مخالف است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала